اعلام دلایل تأخیر 3/5 ساله خط 2 قطار شهری مشهد

مهناز خجسته نیا قدس ویژه خراسان - شهرداری مشهد برای ارایه گزارش دلایل توقف 3 و نیم ساله اجرای خط 2 قطار شهری و معرفی مقصران این پروژه به گل نشسته در دوره قبلی ، از شورای اسلامی شهر مشهد 6 ماه فرصت گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، از چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف شد تا بهمن ماه گزارش تاخیر اجرای خط دوم قطارشهری را به شورای شهر ارايه کند.

گفتنی است، طبق مصوبه قبلی در 17/11/92 شهرداری مشهد موظف شده بود این گزارش را تا 26/5/ 93 به شورا تحویل دهد که محقق نشد و شهرداری لایحه تمدید این مهلت را به شورای اسلامی ارايه کرد.

  تأخیرهای کنونی برای شورای چهارم نگران کننده است

در جریان بررسی این لایحه، جهانبخش به عنوان یکی از اعضای مخالف گفت: نباید تعلل اعضای دوره پیشین شورای اسلامی شهر مشهد در شورای چهارم نیز تکرار شود.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته شورای اسلامی با وجود نمایندگان کارشناس، سه سال و نیم در اجرای این پروژه تعلل شد، افزود: متأسفانه تأخیرهایی که تاکنون نیز برای این پروژه پیش آمده برای اعضای شورای چهارم هم نگران کننده است.

این عضو شورا، وزن تأخیرهای اجرای خط دو قطار شهری از برنامه زمانبندی شده فعلی را نیز بسیار بالا عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود حساسیت شهردار مشهد، هر کدام از این مسایل می تواند پیشرفت پروژه را با مشکل مواجه کند.

  قصورها باید به عنوان سند بماند

اما سرویها در دفاع از این فرصت به شهرداری گفت: خوشبختانه پیشرفت اجرای پروژه خط دو قطار شهری در طول 8 ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در قالب این گزارش، اگر قصوری بوده به عنوان سند شورای چهارم جا بماند، افزود: بنابراین تعجیل زیاد هم پذیرفته نیست، چون باید براساس این سند با مقصران برخورد شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته 7 نفره برای بررسی این گزارش اظهار داشت: این کمیته همچنین در کنار مدیران شرکت قطار شهری برنامه زمانبندی اجرای این پروژه را کنترل خواهد کرد.

  چوب لای چرخ خط 2 قطار شهری

شهردار مشهد نیز در پی اظهار نظر اعضای موافق و مخالف گفت: امکان ارايه گزارش دلایل تأخیر اجرای خط 2 قطار شهری تا یک هفته آینده وجود دارد، ولی ارایه آن در زمان کنونی به مصلحت پروژه نیست.

به گفته وی، ارایه این گزارش در شرایط کنونی ممکن است زمینه ای برای چوب لای چرخ گذاشتن عده ای را فراهم کند.

مرتضوی با بیان اینکه قرار بود خط دوم قطار شهری بهمن ماه سال 92 به بهره برداری برسد، افزود: کسی منکر تاخیر در پیشرفت پروژه نیست.

وی اظهار داشت: این پروژه که تا سال گذشته به گل نشسته بود، از زمان آغاز به کار شورای چهارم با حمایت شورا و شهرداری از حالت رکود خارج شده است.

شهردار مشهد نسبت به بهره برداری خط 2 قطار شهری در زمان مشخص شده قول مساعد داد و اظهار داشت: مشکل ارزی خط دو را با 141 میلیون یورو حل کرده ایم.

  در حاشیه

- قدیری عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در جریان طرح دلایل تاخیر در خط دو قطار شهری مشهد گفت: به نظر من در 75 تا 80 درصد تأخیرها مقصر خود شهرداری در دوره قبلی بوده است.

- لایحه مربوط به قرارداد مشاركت اجرای پروژه صدف نیز در این جلسه مطرح شد که به علت عدم تناسب بین میزان فضاهای مسكونی و فضای در نظر گرفته برای پاركینگ مجدد به كمیسیون امور اقتصادی،‌ سرمایه گذاری و مشاركتها برگشت داده شد.

موحدی در خصوص چگونگی کنترل کمیسیون ماده 5 به رغم کسری پارکینگ مورد نیاز پروژه ها گفت: اکنون کمیسیون ماده 5 در حالی به احداث یک هتل 7 ستاره با 350 هزار متر مربع زیربنا مجوز داده که یک فاجعه بزرگ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.