«فرزندان برخی مقامات و دیپلمات‌های ایرانی با وجود شعارهای ضدغربی مشغول تحصیل در آمریکا هستند.»

بورسیه‌های غربی که به خاطر نسبت خانوادگی داده می‌شوند

کیهان نوشت:امانوئل اتولنگی پژوهشگر بنیاد دفاع از دموکراسی ضمن انتشار این مطلب در بزینس اسنایدر، از جمله به اسامی فرزندان و بستگان نزدیک «حسین-ف»، «غلامعلی-خ»، «م-ظ» و... اشاره کرد و نوشت: مریم دختر حسین-ف در مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیا در آمریکا تحصیل کرده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی « لرد دارندورف» (Lord Dahrendorf)  که از جمله بورس‌های «دویچه بانک» آلمان است در کالج «مدرسه اقتصاد لندن» به تحصیل پرداخت و در حال حاضر نیز در شعبه لندن «دویچه بانک» مشغول به کار است. وی در زمان دانشجویی در نیویورک نیز زمان کوتاهی را به عنوان کارآموز (انترن) در «کمیسیون وضعیت زنان» سازمان ملل متحد مشغول بود که به نظر نمی‌رسد این موقعیت نیز بدون نسبت خانوادگی قابل دسترس می‌بود.
اتولنگی اهدای بورسیه دویچه بانک با توان مالی مناسب به خانم ف را تعجب‌برانگیز توصیف کرد و افزود: سجاد-خ همسر خانم ف، پسر غلامعلی ]خ[ از سفیران سابق ایران است. سجاد که دانش‌ آموخته حقوق «دانشگاه شهید بهشتی» در ایران است، فوق‌لیسانس خود را در رشته‌ فایننس بین‌الملل در مدرسه حقوق دانشگاه هاروارد آمریکا گذرانده و هم‌اینک نیز دانشجوی مقطع دکترا در رشته مطالعات حقوقی-اجتماعی در دانشگاه آکسفورد انگلستان است. او زمانی به عنوان مترجم، محمد خاتمی را در برخی سفرهای خارجی‌اش از جمله سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد همراهی می‌کرد.
امانوئل اتولنگی در ادامه با اشاره به تحصیل مهدی-ظ در «دانشگاه شهری نیویورک»، می‌نویسد: مهدی بیش از ده سال در آمریکا تحصیل و زندگی کرده و هر چند که در بازگشت به کشور مدعی شد که در آمریکا به عنوان «تحلیل‌گر داده‌ها» برای شرکت معتبر ارتباطاتی «ورایزن» (Verzion)  کار می‌کرده اما براساس اعلام این شرکت، وی تنها در یکی از شرکت‌های پیمانکار ورایزن مشغول به کار بوده است.
اتولنگی هم‌چنین به تحصیل ناتمام «مهدی-‍ ه‍» اشاره می‌کند که مدتی به عنوان دانشجوی دکترا در دانشگاه آکسفورد مشغول به تحصیل بود اما سرانجام در میانه‌های تحصیل به ایران بازگشت و مدتی را در زندان گذراند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون پارتی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    همه مستضعفین: مرگ بر آمریکا
  • هموطن IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    1 0
    اينها فقط شعار ميدن كه غرب اصلا خوب نيست اما اين نمونه كه خودتون مشاهده ميكنيد و هزاران نمونه ديگر وجود دارد و اما متاسفانه يك سري از مردم كشور عزيزمان كه ساده هستند اين حرفها را قبول ميكنند و از آنجا كه پيامبر اسلام گفته به دنبال علم برويد حتي اگر در نزد دشمن خودت باشد اما متاسفانه بعضي از دولتمردانمان حرفهايي ميزنند براي مردم ساده لوح از جمله كه آنها كافر هستند و ... اما از آن طرف تمامي فرزندانشان در آنجا مشغول به تحصيل همراه با تجارت و تفريح هستند