قدس آنلاین یزد - مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت : حفر چاه‌های غیرمجاز در یزد بسیار محدود و انگشت شمار می باشد


حفر چاه‌های غیرمجاز در یزد محدود شده است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدحسین امامی امروز با بیان این خبر اظهار داشت: در چند سال اخیر در استان یزد دیگر شاهد حفر چاه‌های غیرمجاز نبوده‌ایم و اگر مواردی مشاهده شده، بسیار محدود و انگشت شمار است.

 وی با بیان اینکه چاه‌های خانگی را نمی‌توان مانند چاه‌های غیرمجاز کشاورزی دانست، افزود : چاه‌های خانگی به ویژه در مناطقی که عمده حفاری‌ها در آنجا صورت گرفته، اغلب در تابستان برداشت می‌شود که میزان برداشت‌ها نیز بسیار محدود است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان یزد خاطرنشان ساخت : شاید مجموع آب‌های برداشت شده از چاه‌های خانگی، حتی به اندازه برداشت از دو چاه کشاورزی نیز نباشد.

امامی با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز از یک‌سو، خشکسالی و کم‌آبی از سوی دیگر، خسارت‌های جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند، تصریح کرد : فرو نشست زمین از مواردی است که قابل جبران نیست و در دشت‌ها یزد بسیار اتفاق می‌افتد.

 این مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم میزان برداشت از منابع زیرزمینی یزد را با نمود بیرونی مقایسه کنیم، میزان برداشت‌ها از لحاظ ارتفاع به معادل دو سد ذخیره آب می‌رسد اما از آنجا که منابع آب زیرزمینی با چشم مشاهده نمی‌شود و نمود بیرونی ندارد، باور آن برای مردم مشکل است و اغلب کاهش ذخیره سدها بر اذهان عمومی تاثیرگذار است.

امامی با بیان اینکه خشکسالی یکی از مهم‌ترین چالش‌های طبیعی استان یزد است، گفت: این بلای طبیعی، سالانه خسارات جبران ناپذیر بسیاری بر جای می‌گذارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.