قدس آنلاین- ایلام:رییس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام گفت: با همت پزشکان ایلامی، نخستین جراحی شکستگی مهره کمر در ایلام با موفقیت انجام گردید.

انجام نخستین جراحی شکستگی مهره کمر در ایلام

 

دکتر محمدکریمیان با بیان اینکه این عمل سخت و حساس از راه شکم و قفسه سینه انجام گرفته است، اظهارداشت: با توجه به فرم شکستی مهره کمر بیمار، امکان عمل از ناحیه پشت امکان پذیر نبوده و به دلیل وجود عروق اعصاب و احشاء شکمی و قفسه سینه در مسیر دسترسی به مهره کمر، عمل بسیار سخت و خطرناکی بود که متخصصان حاذق ایلامی این جراحی را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در انجام این جراحی که بیش از 7 ساعت به طول انجامید، جمعی از پزشکان باتجربه استان از جمله دکتر هاتفی جراح اعصاب، دکتر واثق، دکتر پیمان و دو نفر متخصص بیهوشی، کادر عمل و تکنیسن بیهوشی و جراحی بر بالین بیمار حضور داشتند، خاطرنشان ساخت: پس از ورود از شکم به ناحیه مورد نظر، مهره شکسته بیمار آزاد و در دسترس جراح قرار گرفته و بلافاصله عمل جراحی بدون آسیب به اعصاب و عروق ناحیه مورد نظر انجام شد و حال عمومی بیمار رضایت بخش است.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با تقدیر و تشکر از تیم پزشکی در این جراحی سخت، اظهارداشت: این قبیل عمل های جراحی سخت بطور معمول در مراکز درمانی تخصصی و در استان های برخوردار و مجهز انجام می گشود.

دکتر محمد کریمیان یادآور شد: طرح تحول سلامت کمک قابل توجهی به مردم در کاهش هزینه های درمانی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.