قدس آنلاین یزد - مدیرکل گمرک استان یزد گفت: درآمد این اداره کل در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 89 درصد افزایش یافته است.

درآمد گمرک استان یزد89 درصد رشد داشته است

به گزارش قدس آنلاین  از یزد ، سید اصغر چاوشی زاده با اشاره به اینکه در این مدت درآمد گمرک یزد به 395 میلیارد و 165 میلیون و 333 هزار و 639 ریال رسید از رشد ارزش و وزن کالاهای صادراتی از گمرک استان یزد در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 

مدیرکل گمرک استان یزد اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 727 هزار و 853 تن کالا به ارزش 257 میلیون و 198 هزار و 383 دلار از گمرک استان یزد صادر شده است که از نظر وزن 9 و از حیث ارزش چهار درصد افزایش را نشان می دهد.

چاووشی زاده، با بیان اینکه سامانه هوشمند ورود خروج کالا در نیمه نخست سال جاری در گمرک استان یزد راه اندازی شده است، خاطرنشان ساخت : راه اندازی این سامانه نقش مهمی در تسهیل تشریفات گمرکی و سرعت بخشیدن به آن داشته است.

مدیرکل گمرک استان یزد تاکید کرد: در نیمه نخست سال جاری 12 هزار و 240 فقره اظهار نامه صادراتی در گمرک استان یزد رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19درصد افزایش را نشان می دهد و بخش مهمی از آن در دو ماهه اخیر و پس از راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی اتفاق افتاده است.

چاوشی زاده عمده ترین کالاهای صادراتی در این مدت را به ترتیب شامل کاشی، پسته، انواع کابل مخابراتی، شیشه ساختمانی، میلگرد، هیدورکربن، نایلون، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و ظروف شیشه ای ذکر کرد.

وی گفت: در این مدت به ترتیب کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، جمهوری عربی سوریه، هلند، گرجستان، ترکیه، پاکستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، هند و ترکیه بیشترین حجم کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داده اند.

 

چاوشی زاده افزود : همچنین در این مدت 14 هزار و 920 تن کالا به ارزش 71 میلیون و 865 هزار و 129 دلار از طریق گمرک یزد وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن لحاظ وزن 2 و از حیث ارزش 4 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: از این میزان واردات، 313 تن کالا به ارزش یک میلیون و 53 هزار و 889 دلار مربوط به واردات موقت در شش ماهه نخست سال جاری بوده است.

به گفته وی، بیشترین واردات  گمرک استان یزد به ترتیب از کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، هند، فرانسه، هلند، آلمان، جمهوری کره و سوئیس بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.