قدس آنلاین- تبریز: معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: با پایان یافتن مراحل مطالعاتی، عملیات اجرایی پروژه عظیم میدان آذربایجان امسال آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه عظیم میدان آذربایجان امسال آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محبوب‌ عبداله‌پور اظهار کرد: مطالعات فنی و کارشناسی پروژه میدان آذربایجان هم‌اکنون در مراحل نهایی است.

وی میدان آذربایجان را از بزرگترین میادین کشور، خواند و افزود: با توجه به پیش‌بینی احداث ایستگاه خط 4 قطار شهری در مسیر اجرای پروژه میدان آذربایجان، هم‌اکنون مشاور ترافیکی این پروژه در حال تبادل اطلاعات فنی و ترافیکی با کارشناسان و مشاوران فنی خط 4 مترو است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز ادامه داد: با تصویب این فاز، تهیه نقشه‌های اجرایی پروژه میدان آذربایجان، آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز افزود: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه بزرگ در سال جاری، 40 میلیارد ریال بوده و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی آن، همزمان با دهه فجر سال جاری، آغاز شود.

 گفتنی است میدان آذربایجان با وسعت یک‌ونیم برابر میدان آزادی تهران، یکی از بزرگترین میادین اصلی کشور است. در طرح جدید این میدان که با محوریت دسترسی به چهار مسیر بلوار شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت  منتشر شده است، سه رمپ «پاسداران–آذربایجان»، «بابایی-آذربایجان» و «آذربایجان-بابایی» در قالب مسیرهای طبقاتی و همچنین آکس مسیر عبور تراموا، عابرپیاده و دوچرخه در محدوده مرکزی میدان، پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.