قدس آنلاین- تبریز: بخشدار مرکزي تبريز گفت: متاسفانه تنها 28 درصد مردم کشور در روستاها زندگي مي کنند که کاهش جمعيت در روستاها باعث تنزل جايگاه توليدي و اقتصادي اين مناطق شده است.

کاهش جمعيت روستائي عامل تنزل جايگاه توليدي و اقتصادي شده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضي محمدزاده در همايش توانمندسازي روستا که به مناسبت روز ملي روستا و هم چنين روز جهاني زن روستايي در محل مجتمع فرهنگي شهيد کسائي تبريز برگزار شده بود افزود: نامگذاري 15 مهر ماه به نام روز ملي روستا يک حرکت خوبي است و مي تواند جايگاه و منزلت اقتصاد روستايي را بيش از بيش مورد توجه قرار دهد.

وي با بيان اينکه متاسفانه اين آمار طبق بررسي هاي صورت گرفته به دست آمده است که جايگاه روستا از جهت فعاليت هاي توليدي و اقتصادي روز به روز تنزل پيدا کرده است افزود: در اکثر کشورهاي پيشرفته به مقوله کشاورزي به عنوان بستري براي توسعه اقتصادي و امنيت غذايي نگريسته مي شود و طبق آمار، در سال 1335 از 18 ميليون و 954 هزار نفر جمعيت، 68 درصد جمعيت کشور در روستاها زندگي مي کردند ولي در سرشماري سال 1390 مشخص شد که در خوشبينانه ترين حالت تنها 28 درصد جمعيت کشور در روستاها زندگي مي کنند.

بخشدار مرکزي تبريز با بيان مجدد اينکه نقش و جايگاه اقتصادي و توليدي روستاها در سال هاي گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است و فقط به پيشرفت و توسعه فيزيکي روستاها پرداخته شده است در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه تعريف روستا بايد مبتني بر فعاليت اقتصادي و توليدي صورت گيرد، ابراز داشت:  بايد در برگزاري  چنين همايش هايي از اين پس اقدامات و فعاليت هاي يک ساله خود را مورد ارزيابي و بازبيني قرار دهيم.

بخشدار مرکزي تبريز در بخش پاياني سخنان خود ابراز اميدواري کرد: اميدواريم برگزاري چنين همايش هايي منجر به توسعه هرچه بيشتر اقتصادي و توسعه پايدار کشور گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.