رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به جلسه دامداران و نماینده معاونت راهبردی ریاست جمهوری، گفت: در این جلسه 7 مطالبه دامداران صورت‌جلسه شد تا به محمدباقر نوبخت برای طرح در دولت ارائه شود.

نوبخت به داد دامداران رسید/ ایران واردکننده ماست و پنیر می‌شود!
 

سید احمد مقدسی در گفتگو با مهر با اشاره به تجمع دامداران سراسر کشور روبروی معاونت راهبردی ریاست جمهوری و دعوت آنان توسط دکتر نوبخت به سالن اجتماعات این معاونت، اظهار داشت: طی این نشست، قرار شد 12 نفر از نمایندگان دامداران جلسه‌ای با نماینده‌ معاونت راهبردی ریاست جمهوری داشته باشند و طی این جلسه تمام خواسته‌های آنان صورت‌جلسه شده و به دست معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری ریاست چمهوری برسد تا او مشکلات دامداران را حل کند.

وی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان دامداران 7 خواسته خود را عنوان کردند و تمامی این مطالبات به همراه مستندات موجود برای ارایه به دکتر نوبخت در اختیار نماینده او قرار گرفت، افزود: خواسته های که صورت جلسه شد، به شرح زیر است؛

- درخواست پرداخت  5 ماه علوفه معوقه سال 92

- پرداخت کسری یارانه اسفندماه 92

- اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر یارانه تخصیص یافته به سه ماهه اول سال 93

- پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شیر از ابتدای تیر تا مهرماه سال93 چراکه مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر به قیمت 1440 تومان از دامداران توسط کارخانجات اجرایی نشد و دولت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت آن است.

- اجرای مصوبه 1440 تومانی ستاد تنظیم بازار کشور از اول آبان‌ماه 93، که دولت دیگر به دامداران یارانه نپردازد برای این کار آنها باید مابه‌التفاوت قیمت را به مردم یا کارخانجات بپردازند یا اینکه به کارخانجات اجازه افزایش قیمت محصولاتشان را بدهند.

- به دلیل بحران صنعت دامپروری در طول 13 ماه گذشته، وام بیشتر دامداران در طی این مدت عقب افتاده و به همین دلیل ما درخواست استمهال وام‌ها را مطرح کردیم.

مقدسی با بیان اینکه آخرین خواسته دامداران اجرایی شدن این مطالبات تا اول آبان‌ماه بود، افزود: صنعت دامداری کشور به شدت شکننده شده و در حال حاضر دامداران اقدام به کشتار دام‌های آبستن می‌کنند، این فاجعه‌ای است که می‌تواند طی چند ماه آینده ایران را به واردکننده ماست و پنیر تبدیل کند.

وی با اشاره به حضور معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی و چند تن از نمایندگان مجلس در جلسه مذکور، اظهار داشت: قرار است این صورت‌جلسه به دکتر نوبخت ارایه شود تا او آن را در دولت مطرح کند تا گره از کار تولید کنندگان گشوده شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قانوني IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    ايهاالناس هزينه توليد در ايران بدليل كاربرد شيوه هاي غلط بالا مي باشد .پس بهتره از كالاهاي ارزان خارجي در هر زمينه استفاده گردد