عباسعلی سپاهی یونسی: قدس ویژه خراسان - شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایران از 2 تا 9 آبان در محل دایمی نمایشگاه‌های مشهد برگزار می شود.

مشهد، میزبان  شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایران

به گفته دبیر این نمایشگاه، برای شرکت در این نمایشگاه حدود 600 ناشر درخواست شرکت داده اند.

حسین مسگرانی  که دیروز در جمع اصحاب رسانه سخن می گفت افزود: در نمایشگاه امسال ناشران شرکت کننده در 350 غرفه به ارايه کتابهای خود خواهند پراخت.

600 میلیون بن کتاب

مسگرانی در بخشی از گفته های خود به وضعیت بد صنعت نشر در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: همه تلاش این است که اتفاقی مانند نمایشگاه کتاب سبب شود تا مردم بیشتر مطالعه کنند و برای تشویق مردم به کتابخوانی امسال 600 میلیون تومان بن کتاب نیز توزیع خواهد شد.

مسگرانی  با بیان اینکه در نمایشگاه امسال 50 ناشر کودک شرکت کرده اند که نشان از توجه به این مخاطبان دارد، افزود: برنامه های جنبی از دیگر فعالیتهای نمایشگاه خواهد بود که می توان به فعایت سرای اهل قلم اشاره کرد.

دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایران مشهد همچنین درباره برنامه های افتتاحیه نمایشگاه نیز گفت:  افتتاحیه  در روز جمعه ساعت 18 خواهد بود و در این مراسم صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهد داشت.

 ساعت بازدید از 14 تا 21

مسگرانی همچنین با اشاره به ساعت بازدید از نمایشگاه که از ساعت 14 تا 21 خواهد بود، افزود: امسال به حضور دانش آموزان در نمایشگاه توجه ویژه ای شده است و دانش آموزان  مدارس می توانند به شکل گروهی از ساعت 14 هر روز از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین مانند سالهای گذشته رسانه های استان نیز در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

اختتامیه جشنواره کتاب سال استان

دبیر نمایشگاه همچنین به برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب سال خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: از میان هزار و 284 اثر رسیده به دبیرخانه این نمایشگاه در حوزه های دین، ادبیات، کلیات و علوم ، کودک و نوجوان و ... تعدادی از آثار به عنوان آثار برگزیده معرفی و از پدید آورندگان این آثار در افتتاحیه نمایشگا تجلیل خواهد شد.

مسگرانی در پاسخ به پرسش خبرنگاران  درباره تغییر زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: در این زمینه جلساتی با ناشران و برخی از افراد داشته ایم و  به این نتیجه رسیده ایم که زمان برگزاری نمایشگاه آبان ماه باشد، اما این بحث هنوز باز است و اگر به این نتیجه برسیم که می توان در فرصت و زمان بهتری نمایشگاه را برگزار کرد، می توان درباره تغییر زمان آن تصمیم نهایی را گرفت.

وی همچنین درباره عنوان بین المللی نمایشگاه نیز گفت: در این نمایشگاه 9 ناشر ایرانی نمایندگی 30 ناشر خارجی را بر عهده دارند.

یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان

همچنین سید سعید سرابی، مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی  با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مشهد را می توان یکی از بزرگترین و مهمترین اتفاقات فرهنگی استان بر شمرد، افزود:  این نمایشگاه از نظر کمیت و کیفیت در مقایسه با نمایشگاه های مشابه در کشور جایگاه خاصی دارد و پس از تهران بهترین جایگاه را داراست، بنا بر این همه دستگاه‌های باید برای بهتر برگزار شدن این نمایشگاه با ارشاد همکاری کنند.

سرابی  تصریح کرد: 16 دوره برگزاری این نمایشگاه در استان یک موفقیت است؛ زیرا در برخی از استانها این اتفاق بزرگ به دلایلی به صورت دو سالانه برگزار می شود، ولی خوشبختانه  این 16 دوره مستمر بوده است.

 اولین جشنواره رسانه های دیجیتال استان

مدیرکل ارشاد اسلامی استان در پایان تأکید کرد: همه هدف باید این باشد که بتوانیم کتابخوانی را در استان توسعه بدهیم و این اتفاق با همراهی همه دستگاه‌ها ممکن است.

در این نشست همچنین کاظم دبیری، مدیر اولین جشنواره رسانه های دیجیتال استان درباره برگزاری این جشنواره نیز گفت: برای شرکت در اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال 122 مؤسسه ثبت نام کرده اند  و این نمایشگاه نیز همزمان با نمایشگاه کتاب و در محل نمایشگاه در مساحتی بیش از هزار و 200 متر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به علت کمبود فضا 60 غرفه خواهیم داشت که در بخشهای مختلف مثل بازی های رایانه ای ، سایتهای خبری، فعالیتهای موبایلی و... به ارايه خدمات خواهند پرداخت.

دبیری تصریح کرد: در سرای اهل قلم نیز مرتبط با نمایشگاه رسانه های دیجیتال 7 برنامه برگزار خواهد شد که موضوعاتی همچون اقتصاد رسانه های دیجیتال، سواد اطلاعاتی و رسانه ای ، بازی های رایانه ای و ... را پوشش خواهد داد.

دبیری در پایان گفته های خود ابراز امیدواری کرد، این نمایشگاه سال آینده به طور مستقل برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.