جواد حسینی : فدراسیون فوتبال در ادامه رفتار تهدید آمیز خود در قبال رسانه ملی دوربین‌های تلویزیون را به کنفرانس‌های خبری مربیان لیگ برتر برای بازی‌های هفته دوازدهم راه نداد ...

 وزارت ورزش دستور کفاشیان را «وتو» کرد!

تا به نوعی برای مدیران این رسانه خط و نشان بکشد که تا زمانی که آنها قرارداد حق پخش تلویزیونی را با رقم درخواستی فدراسیون فوتبال امضا نکرده‌اند اجازه فعالیت به آنها داده نمی‌شود.

علی کفاشیان که به بهانه حضور در نشست های تخصصی در این برهه در تهران حضور ندارد به مسؤولان سازمان لیگ دستور اکید داده که به هیچ عنوان در برابر رسانه ملی کوتاه نیایند چون باید تکلیف حق پخش و رقم درخواستی فدراسیون مشخص شود اما شنیده ها حکایت از این دارد که مسؤولان رسانه ملی تمام بازی‌های هفته دوازدهم را در کنداکتور پخش خود قرار دادند و به گروه‌های خبری خود اعلام کردند بازی‌های این هفته مطابق هفته های اخیر پخش تلویزیونی خواهد شد.

این اعلام برنامه از سوی عوامل برنامه ساز رسانه ملی نشان می‌دهد آنها به هیچ وجه نگران تهدید فدراسیون فوتبال نیستند اما با این وجود مسؤولان فدراسیون فوتبال اصرار دارند که تهدیدشان در این ماجرا کاملا جدی است به همین دلیل غلامرضا بهروان در مصاحبه ای اعلام کرده است:« به ما دستور داده‌اند که مربیان با دوربین‌های تلویزیون صحبت نکنند. ما هم این دستور را به باشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم. البته امیدوارم این مسائل هرچه زودتر حل شود اما فعلا این دستوری است که باید اجرا شود و اگر مربیان خارج از نشست خبری با دوربین‌های تلویزیون صحبت کنند، عملا دستور فدراسیون بی‌تاثیر می‌شود.»

وی ادامه داد:« سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای که در این باره صادر کرده از مردم عذرخواهی کرده. من هم به نوبه خودم این کار را می‌کنم چون ما فقط مجری دستورات هستیم و حقوق فوتبال باید ادا شود و طرفین به نوعی باید از مواضع خود کوتاه بیایند تا این مساله حل شود.»

مسوول کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ همچنین گفت:« فوتبال متعلق به مردم است. آنها دوست دارند که بازی‌ها را تماشا کنند. گاهی مسابقه تیمی در گوشه‌ دیگری از کشور است و هوادارانش می‌خواهند آن را از تلویزیون دنبال کنند. متاسفانه فعلا قرار بر این است که دوربین‌ها به ورزشگاهها راه داده نشوند. با این اتفاقی که افتاده است فوتبال ضرر می‌کند اما صداوسیما هم نباید فکر کند که می‌تواند تمام بهره را از فوتبال ببرد.»

اما اظهارات دیگر مسؤولان درگیر برگزاری مسابقات لیگ برتر نشان می‌دهد موضوع ممنوعیت ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه ها تنها یک تهدید معمولی است چون مسوولیت ورود و خروج به ورزشگاه ها برعهده حراست وزارت ورزش و جوانان است و از آنجا که حراست های مجموعه های مذکور از فدراسیون فوتبال دستور نمی‌گیرند بعید است ممانعتی از ورود دوربین ها به ورزشگاه ها صورت گیرد. اظهارنظر مدیر ورزشگاه آزادی نیز در این رابطه جالب توجه است که در واکنش به عدم ورود دوربین‌های تلویزیونی گفته است ما از وزارت ورزش و جوانان دستور             می گیریم که چه کسی وارد ورزشگاه شود چه کسی نشود تا این لحظه وزارت ورزش هیچ منعی برای ورود دوربین ها به استادیوم آزادی اعلام نکرده است پس آنها به ورزشگاه می آیند.

این اظهارنظر و معرفی مزدک میرزایی به عنوان گزارشگر دیدار پرسپولیس – سایپا از سوی مسؤولان رسانه ملی نشان داد که بازی‌های هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر همانند هفته های قبل روی آنتن خواهد رفت. شاید همین عامل بود که مسؤولان فدراسیون فوتبال را واداشت که خبر ملاقات مهدی تاج با مسؤولان رسانه ملی را منتشر کنند.

در شرایطی که پیش از این علی کفاشیان صراحتا اعلام کرده بود با مسؤولان رسانه ملی دیگر وارد مذاکره نمی شود روز دوشنبه مهدی تاج در صدا و سیما حضور یافت تا با مدیران ارشد این سازمان مذاکره کند. هرچند خبری در رابطه با جزییات این نشست منتشر نشد اما به نظر می رسد مسؤولان فدراسیون فوتبال بازهم دست خالی از این نشست بیرون می آیند چون مدیران رسانه ملی تاکید کردند هیچ افزایشی در رقم پرداختی به فدراسیون صورت نخواهد گرفت و همان رقم قبلی قابل پرداخت است.

گویا مسؤولان فدراسیون فوتبال این بار هم در این پروژه مجبور به قبول شکست شدند اما برای این که این شکست را به صورت علنی قبول نکنند می خواهند با ژست برنده ماجرا این غائله را به پایان برسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.