اسماعیل زاده: رم رودی گارسیا در بهترین شرایط ممکن امشب در خانه به مصاف بایرن مونیخ می‌شتابد. روحیه این تیم در پی پیروزی مقابل کیه وو در بالاترین حد بوده و بازیکنان هم از شرایط فیزیکی مطلوبی برخوردارند.

قفل دروازه «نویر» می‌شکند؟

ژروینیو در بازی مقابل کیه وو نشان داد که به مرز آمادگی دوباره نزدیک شده و توتی با گلزنی هایش خیال مربی فرانسوی را آسوده کرده است. کاپیتان جلوروسی بعد از گلی که در ورزشگاه اتحاد به سیتی زد، حالا آماده رویارویی با خط دفاعی بایرن مونیخ می‌شود.

 جلوروسی در خانه تیم منچستری یک امتیاز گرفته و به صعود از این گروه نزدیک تر شده است. حضور ایتوربه در بازی امشب در ترکیب رم در هاله ای از ابهام است و در خط میانی دروسی و پیانیچ و ناینگولان درترکیب اصلی به میدان خواهند رفت. شاید اگر تیمی در حال حاضر موفق به شکستن سد خط دفاعی بایرن مونیخ شود، رم و کاپیتان 38 ساله این تیم باشد. رم در نه بازی این فصل خود 20 گل به ثمر رسانده که سهم توتی سه گل و چهار پاس گل بوده است.

توتی موقعیت های گل خوبی برای دسترو و ژروینیو در خط حمله ایجاد می‌کند و به لطف این مهاجمان گارسیا بهترین تیم رم را طی سالهای اخیر روانه رقابتهای این فصل کرده است. گارسیا قصد داشت که به توتی در بازی شنبه برابر کیه وو استراحت دهد، ولی درآخرین لحظه نظرش را تغییر داد و بعد از بازی گفت که نمی توانست مسابقه را بدون کاپیتان تیمش شروع کند، چراکه نتیجه این بازی برای رم از اهمیت زیادی برخوردار بود. توتی با گلی که به منچسترسیتی زد، مسن ترین گلزن رقابتهای لیگ قهرمانان نام گرفت و زمانی‌که رم و بایرن مونیخ تقریباً چهار سال پیش در این رقابتها با هم روبه‌رو شده بودند هم گل برتری تیمش را مقابل ژرمن ها به ثمر رساند.

 گواردیولا به خوبی به قدرت هجومی رم و حرکات توتی در زمین آگاه است.تیم او بعد از شکست مقابل دورتموند در سوپرجام آلمان، 11 بازی بدون شکست و هشت کلین شیت پیاپی را پشت سرگذاشته و از تساوی با شالکه در اواخر ماه آگوست تا امروز گلی نخورده است. به عبارت دیگر دروازه نویر به مدت 784 دقیقه بسته مانده است.

 تفاضل گل +19 بایرن مونیخ و زدن ده گل در دو بازی اخیر تیم گواردیولا را به حریفی شکست ناپذیر تبدیل کرده و آنها با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدرجدول رقابتهای بوندسلیگا ایستاده اند. رم هم از هفت بازی لیگ در شش مسابقه پیروز بوده و از دو بازی لیگ قهرمانان هم تاکنون چهار امتیاز گرفته است. رودی گارسیا از شروع فصل به دنبال چنین نبردی بوده و در مورد این بازی گفته است که تیمش شانس کمتری نسبت به بایرن برای پیروز شدن دارد و با یکی از بهترین تیمهای دنیا روبه‌رو می‌شود و گواردیولا تلاش دارد تا روی نیمکت این تیم به نتایج خوبی دست یابد. مربی بایرن مونیخ هم گفته که باواریایی ها قصد دارند تا همه تمرکز خود را بعد از زدن شش گل به وردربرمن روی بازی با رم بگذارند.

لام و گوتزه هرکدام در آن مسابقه دو گل به ثمر رساندند و بایرن پنجمین برد پیاپی در بوندسلیگا را کسب کرده و ژابی آلونسو هم اولین گلش در لیگ را برای این تیم به ثمر رساند. گواردیولا در مورد این بازی گفت:«خیلی‌ها می‌گفتند که شروع دوباره لیگ با پیروزی بعد از وقفه ایجاد شده به خاطر بازی های ملی سخت است، ولی ما مقابل وردربرمن خیلی خوب ظاهر شدیم و موقعیت های خوبی خلق کردیم. وقتی لام گل اول را زد، همه چیز برای ما راحت تر شد.» لام هم گفته که تیمش به دنبال کسب امتیازهای بیشتر در زمین رم خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.