رئیس دفتر نخست‌وزیر عراق گفت: گسترش روابط سیاسی و اقتصادی و همکاری بیشتر دو کشور مخصوصا در حوزه نفت و برق و انرژی دو اولویت اهداف سفر عبادی به تهران است. در این سفر درباره مبارزه با گروه تروریستی داعش هم گفتگو خواهد شد.

گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با تهران در دستور کار نخست‌وزیر عراق / العبادی پس از ایران به ترکیه و اردن می‌رود

به گزارش قدس آنلاین "مهدی علاق" رئیس دفتر نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با تسنیم در بغداد اهداف سفر حیدر العبادی به ایران را تشریح کرد و گفت: نخست وزیر عراق در راستای ایجاد صفحه‌ای جدید از روابط عراق با کشورهای همسایه و منطقه، سفر دوره‌ای خود را از ایران آغاز کرد، البته با توجه به اینکه ما بیشترین مناسبات و مشترکات فرهنگی و دینی را با این کشور داریم.

وی افزود: گسترش روابط سیاسی و اقتصادی و همکاری بیشتر دو کشور مخصوصا در حوزه نفت و برق و انرژی دو اولویت اهداف سفر عبادی به تهران است. علاوه بر این نخست وزیر عراق در این سفر با مقامات ایرانی درباره امنیت منطقه و مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت‌وگو خواهد کرد.

علاق در ادامه از سفر منطقه‌ای عبادی به دیگر کشورهای همسایه خبر داد و گفت: پس از دیدار از تهران و گفت‌وگو با مقامات ایرانی، آقای عبادی به چند کشور همسایه و منطقه از جمله ترکیه و اردن سفر خواهد کرد.

رئیس دفتر نخست وزیر عراق هدف از سفرهای عبادی را باز کردن صفحه‌ای جدید از روابط سیاسی –اقتصادی و دیپلماتیک عراق با کشورهای منطقه و همسایه دانست.

علاق در پاسخ به این سوال که آیا در این سفر و با توجه به خطر داعش قراردادهای امنیتی میان دو کشور امضاء خواهد شد یا نه، گفت: همانطور که از اعضای هیات مشخص است، این سفر بیشتر جنبه اقتصادی دارد اما قطعا درباره امنیت دو کشور نیز صحبت خواهد شد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در اولین سفر منطقه ای خود، شب گذشته در راس یک هیات وزارتی و با استقبال حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه وارد تهران شد.

قرار است که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در سفر یک روزه خود به تهران ضمن دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، با حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.