قدس آنلاین،الف.زمینی؛ ادامه خبرها در خصوص اسیدپاشی و انفجارهای خونین دو روز گذشته در بغداد و کربلا؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه های کشور بودند.

از "قتل مشکوک خبرنگار افشاگر" و "انتقام داعش از کربلا" تا "اسیدپاشی به چهره حجاب، موج سواری ضدانقلاب"

اسیدپاشی به چهره حجاب، موج سواری ضدانقلاب

هر چند روزنامه "جام جم" در یکی از تیترهایش نوشت: "پلیس در یک قدمی عامل اسیدپاشی اصفهان"، اما روزنامه "شرق" در تیتر یک خود خبر از بازداشت 4 مظنون اسیدپاشی داد.

روزنامه "جوان" نیز خبر داده است که پلیس اصفهان در یک قدمی متهم اصلی پرونده اسیدپاشی است. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "عامل اسیدپاشی یک شخص روانی ضداجتماع است"

در روزنامه "ابرار" هم از قول محسنی اژه ای می خوانیم: "پرونده اسیدپاشی خارج از نوبت رسیدگی می شود" و همچنین از قول سخنگوی کمیسیون قضایی می خوانیم: "خلاء قانونی برای مجازات اسیدپاشی نداریم"

رسالت هم از قول "حجت الاسلام و المسلمین اژه ای" می نویسد: "اسیدپاشی دراصفهان به خاطر بی حجابی نبوده است"

روزنامه های مردم سالاری، شهروند،نسل فردا،حمایت و ... نیز در تیترهایی مشابه نوشتند: "سخنگوی قوه قضاییه: عاملان پرونده اسیدپاشی به اشد مجازات می رسند"

روزنامه "کیهان" هم در تیتر یک خود نوشت: "اسیدپاشی به چهره حجاب، موج سواری ضدانقلاب"

گفتنی است این برای اولین بار در روزهای اخیر است که روزنامه های کیهان و جوان بر روی صفحات اول خود تیترهایی مربوط به اسیدپاشی در اصفهان را پوشش می دهند.

دیروز سایت رجانیوز در مطلبی، با حمله به «ایسنا» و انتقاد از انتشار اخبار مربوط به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان و با همسو دانستن این خبرگزاری با رسانه‌های ضدانقلاب، این خبرها را «پروژه رسانه‌ای خائنانه» توصیف کرد و خواستار برخورد قوه قضائیه با رسانه‌هایی شد که این اخبار را منتشر کرده‌اند.

***

انتقام داعش از کربلا برای شکست در کوبانی

انفجارهای خونین در 2 روز گذشته در بغداد و کربلا ده ها کشته و زخمی گرفت. در تیتر یک روزنامه "همشهری" می خوانیم: "قتل عام شیعیان در آستانه محرم"

روزنامه "کائنات" نیز تیتر زد: "روز خونین کربلا"؛ گفته می شود بیش از 80نفر در انفجارهای دیروز عراق کشته و زخمی شده اند.

"مردم سالاری" هم نوشت: "انتقام داعش از کربلا برای شکست در کوبانی"

جمهوری اسلامی: "در دیدار نخست وزیر عراق مطرح شد: مخالفت آیت الله سیستانی با حضور نیروی زمینی خارجی در عراق"

***

قتل مشکوک خبرنگار افشاگر

روزنامه "هفت صبح" از مرگ مشکوک خبرنگار آمریکایی پرس تی وی ایران در مرز ترکیه و سوریه می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "او فقط سی سال داشت"

"وطن امروز" هم با بیان اینکه "انتشار اخبار حمایت های اردوغان از داعش در پرس تی وی جان «سرناشیم» را گرفت" در تیتر یک خود نوشت: "قتل مشکوک خبرنگار افشاگر"

"همشهری" هم در این مورد نوشت: "مرگ خبرنگاری که زیاد می دانست"

گفتنی است شیم شهروندی امریکایی با اصالت لبنانی است که در کشورهای لبنان، عراق و اوکراین برای پرس تی‌وی گزارش تهیه می‌کرد.

وی روز جمعه ضمن ابراز نگرانی از دستگیر شدن خود به پرس تی‌وی گفت آژانس اطلاعاتی ترکیه وی را احتمالا به دلیل تهیه گزارش‌هایی درباره موضع ترکیه در قبال تروریست‌های داعش در کوبانی و اطراف آن، به جاسوسی متهم کرده است.

شیم گفته بود وی از معدود خبرنگارانی بوده که به دنبال داستان‌های ورود تروریست ها به سوریه از طریق خاک ترکیه بوده است. وی افزود تصاویری دریافت کرده که تروریست ها در کامیون‌های متعلق به سازمان جهانی غذا و دیگر سازمان‌های غیر دولتی از ترکیه وارد سوریه می‌شده‌اند.

***

هشدار سردار سلیمانی به داعش و آمریکا

در تیتر یک روزنامه "اطلاعات" از قول "سردار قاسم سلیمانی" می خوانیم: "آمریکا و داعش بازندگان بحران منطقه خواهند بود"

روزنامه "اعتماد" نیز از حضور غافلگیرکننده سردار قاسم سلیمانی در مراسم سالگرد شهید شوشتری و گفت و گوی وی با خبرنگاران درباره داعش می نویسد. این روزنامه تیتر زده است: "همه چشم ها به این مرد دوخته شده بود"

ابتکار: "هشدار سردار سلیمانی به داعش و آمریکا"

رسالت: "سردار سرلشکر سلیمانی: نتیجه کار داعش و لشکرکشی آمریکا شکست است"

***

کودتای مشارکتی در حزب کارگزاران

روزنامه "جوان" در گزارشی تحلیلی به ریشه ها و پیامدهای استعفای محمدهاشمی از حزب کارگزاران پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "کودتای مشارکتی در حزب کارگزاران"

روزنامه "آرمان امروز" هم در گفت و گویی با محمدهاشمی از پشت پرده کناره گیری وی از کارگزاران نوشته است. تیتر روزنامه آرمان به این شرح است: "استعفایم یک اخطار بود"

"وطن امروز" هم از قول "محمد هاشمی" نوشت: "نمی خواهم کارگزاران سرنوشت مشارکت را پیدا کند"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.