نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان قصد ورود به ماهیت پرونده مهدی هاشمی را ندارند و فقط در خصوص مسائل شکلی پرونده معتقدند که مردم و افکار عمومی باید در جریان آن قرار گیرند.

نمایندگان قصد ورود به ماهیت پرونده مهدی هاشمی را ندارند/ به دنبال تنویر افکار عمومی هستیم

به گزارش قدس آنلاین احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، درباره ضرورت برگزاری جلسات علنی داده مهدی هاشمی گفت: اگر دادگاه علنی برگزار شود ضمن اینکه از سوء استفاده های بسیاری جلوگیری خواهد شد مردم نیز در جریان تمام ابعاد این پرونده قرار خواهند گرفت و خود بهترین قضاوت را خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه درخواست ما از قاضی پرونده برگزاری علنی جلسات دادگاه است افزود: در قانون اساسی درباره غیرعلنی بودن جلسات دادگاه راهکار و مصادیقی مشخص شده است، دیدگاه ما بر این است که اگر دادگاه مهدی هاشمی علنی برگزار شود قوه قضائیه هم بهتر می تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه هیچ اطلاعاتی از جلسه دادگاه مهدی هاشمی تاکنون به دست نمایندگان نرسیده است، ادامه داد: درصورتی که مطالبه نمایندگان درخواست کننده مبنی بر برگزاری علنی جلسات محقق نشود، گام های بعدی را در زمینه تنویر افکار عمومی بر می داریم.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: نمایندگان قصد ورود به ماهیت پرونده مهدی هاشمی را ندارند و فقط در خصوص مسائل شکلی پرونده معتقدند که مردم و افکار عمومی باید در جریان آن قرار گیرند.

به گزارش مهر، پیش از این هفت تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نامه ای خطاب به قاضی پرونده مهدی هاشمی، خواستار برگزار علنی جلسات بعدی دادگاه این متهم شدند. رضا آشتیانی(قم)، احمد امیرآبادی(قم)، احمد توکلی(تهران)، محمد دهقان(طرقبه و چناران)، اسماعیل کوثری(تهران)، الیاس نادران(تهران) و حسین نجابت(تهران) نمایندگان امضا کننده این نامه هستند.

این در حالی است که سیدوحید ابوالمعالی وکیل مهدی هاشمی عنوان کرده که از این 7 نماینده شکایت کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.