قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت: پرهيز از افراط و تفريط در امر به معروف و نهي از منكر ضروري است.

پرهيز از افراط و تفريط در امر به معروف و نهي از منكر ضروري است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سيد علي اكبر پرويزي در همايش مشترك ستادهاي احياء استان با بيان اينكه مردم عملكرد مسئولين را دركليه امور رصد مي كنند، افزود: اگرمسئولين بتوانند سيستمهاي اداري و رفتارهاي سازماني را منطبق با اصول اخلاقي ،دين و شرع كنند ،توصيه هاي آنها به جامعه هدف تاثير گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اينكه كار در حوزه فرهنگي نيازمند صبر ،حوصله و زمان است تصريح كرد: با برخورد قضايي نمي توانيم مسائل و مشكلات فرهنگي را حل كنيم.

وي گفت:در حوزه مسائل فرهنگي و اجتماعي بايستي آسيب شناسي شود و علت عدم توفيق را در برخي حوزه ها  با انجام كارهاي پژوهشي و تحقيقي مورد بررسي قرار داد.

جانشين ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر استان با بيان اينكه نيازهاي بشري را نمي توان محدود كرد اظهار داشت: برخي ازموسيقي هاي ما در گذشته جنبه حماسي و مذهبي داشته و بايستي تلاش کنیم تا اين موسيقي ها كه با فرهنگ و آداب و رسوم ما مناسب است تقويت و از ترويج موسيقي هاي نامناسب غربي جلوگيري شود.

مهندس پرويزي گفت:همكاري مديران دستگاههاي اجرايي با روحانيون ومبلغين مي تواند تاثير مثبتي بر جامعه و اجراي درست مسائل ديني و اجتماعي داشته باشد.

در اين همايش امام جمعه مركز استان ويژگي هاي مومنان واقعي را برشمرد و گفت:9 ويژگي، توبه به عنوان شرط ايمان ،روحيه عبوديت و بندگي و ترك گناه ،روحيه سپاسگذاري ،روزه داري ،ركوع و سجود به عنوان قله هاي نماز ،امر به معروف و نهي از منكر و حفظ حدود الهي را ازجمله ويژگي هاي دانست كه در صورت رعايت درست آنها چهره واقعي جامعه اسلامي نشان داده مي شود.

حجت الاسلام يعقوبي فريضه امر به معروف و نهي از منكر را واجب بسيار بزرگي دانست و تصريح كرد: مومن واقعي كسي است كه به احياء اين فريضه الهي در جامعه بپردازد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.