رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: حکم قاطعی برای متهمان اسیدپاشی صادر می‪شود تا برای مجرمان درس عبرت شود

حکم قاطعی برای عامل یا عاملان اسیدپاشی صادر می‪شود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، صبح امروز (سه‌شنبه) جمعی از بانوان فعال در نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به نمایندگی از بانوان در نشستی با رییس کل دادگستری استان اصفهان خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به پرونده اسیدپاشی و اشد مجازات برای مجرمان شدند.

 

رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اسیدپاشی اقدامی غیراخلاقی و غیرانسانی است، گفت: با قربانیان این حوادث ابراز همدردی می کنیم و به شدت پیگیر این مسأله هستیم.

 

خسروی‌وفا افزود: دادگستری اصفهان به محض اطلاع از وقوع این جرم کارگروهی را تشکیل داد که در آن نیروهای اطلاعاتی و انتظامی حضور جدی پیدا کردند و تا شناسایی همه متهمان و رسیدن به نتیجه نهایی به کار ادامه می‌دهند.

 

وی ادامه داد: این کارگروه هر روز در ساعت معینی تشکیل جلسه می‪دهد و اقدامات نیروهای انتظامی و اطلاعاتی توسط دادستان بررسی می شود. هر روز نیز دستور لازم از طرف دادستان به افسران پرونده ارایه می‌شود و امیدواریم که با اقدامات بسیار خوبی که در این کارگروه شکل گرفته به سرعت شاهد به نتیجه رسیدن پرونده باشیم.

 

رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به جدیت موضوع اسیدپاشی، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، دادستان کل کشور ابلاغ ویژه‪ای به دادستان اصفهان داده و ایشان نیز با جدیت کامل همه وقت خود را مصروف این پرونده می‌کند.

 

خسروی وفا با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد در حال دامن زدن به شایعات هستند، اضافه کرد: برخی عنوان می‪کنند که افراد قربانی دارای پوشش و حجاب مناسب نبودند، اما اصلاً این گفته ها مورد تأیید نیست. اتفاقاً یکی از قربانیان این حوادث از خانواده‪ای کاملاً مذهبی بوده که پدرش سابقه حضور در جبهه را دارد.

 

وی با رد اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده، اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از رسانه‪های غربی به دنبال این هستند که فضای جامعه را ملتهب و احساسات خانم‪ها را تحریک کنند، اما هیچ کدام ازاخباری که از سوی این شبکه‪ها و رسانه‌های بیگانه منتشر می‌شود، مورد تأیید دادگستری استان اصفهان نیست.

 

رییس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: من به عنوان رییس دادگستری و با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی به وظیفه خود عمل می‪کنیم و ابداً احساس نگرانی و عدم امنیت وجود ندارد.

 

خسروی وفا با اشاره به وضعیت امنیتی کشور، گفت: به لطف الهی و به کمک نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، وضعیت امنیتی کشور از بسیاری از کشورهای غربی بهتر است. روزانه بسیاری جرم خشن در کشورهای اروپایی اتفاق می‪افتد و هزار بار حق و حقوق انسان‪ها در کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند زیرپا گذاشته می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه اسیدپاشی اقدام تلخی است، تصریح کرد: یک فضای سنگین تبلیغاتی علیه نیروهای امنیتی و دادگستری توسط رسانه‪های بیگانه به وجود آمد که ناجوانمردانه است

 

رییس دادگستری کل استان اصفهان خاطرنشان کرد: قول می‪دهم که با جدیت کامل و با تلاش‪های شبانه روزی موضوع اسیدپاشی را دنبال کنیم و به محض دستگیری متهم یا متهمان و با توجه به اینکه از هم اکنون بهترین قضات خود را مأمور رسیدگی به این پرونده کرده‪ایم، در کوتاهترین زمان حکم قاطعی در این مورد صادر کنیم.

 

خسروی وفا اضافه کرد: حکم قاطعی برای متهمان صادر می‪شود تا هم برای مجرم و هم مجرمان درس عبرت شود. قول می‪دهم دادگستری با برنامه ریزی دقیقی که دارد به محض شناسایی متهمان برخوردی به شدت قاطع و بدون سر سوزنی اغماض صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: به سرعت به این پرونده رسیدگی و متهمان را به اشد مجازات محکوم می کنیم و آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیلا IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    4 0
    من به عنوان بک پزشک یک زن و یک مادر شدید اظهار همدردی کرده و خود را جدا از این خانوادهها نمیدانم ودرخواست قصاص فوری برای تمام عاملان به طور مستقیم و غیر مستقیم را از مسئو لان محترم دارم و فکر میکنم اگر عاملان اسید پاش قبلی بخشیده نمی شدند شاهد چنین مواردی نبودیم