معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این که سیاست جدید دولت توانمندسازی نخبگان است، گفت: کشوری که اقتصادش بر اساس فروش نفت خام است نیاز نخبه در آن لحاظ نشده است و نخبه را نمی‌بیند.

معاون علمی رییس‌جمهور: اقتصاد نفت‌محور، نخبه را نمی‌بیند

 

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا دکتر سورنا ستاری در مراسم هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان که با حضور رییس‌جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان این که سیاست جدید دولت توانمندسازی نخبگان است، تصریح کرد: مشکلی که از گذشته در تاریخ ایران وجود داشته و دارد این است که کشوری که اقتصادش بر اساس فروش نفت خام بوده، در واقع نیاز به نخبه در آن دیده نشده است.

 

وی افزود: اما در حال حاضر نیاز است که برای افزایش ارزش افزوده اقتصاد کشور از فکر نخبگان استفاده شود.

 

به گفته وی اقتصاد دانش بنیان پتانسیل اصلی است که می‌تواند موجب جذب نخبگان شود و دولت عزم جدی در موضوع اقتصاد دانش بنیان دارد.

 

وی تاکید کرد: برای ایجاد اقتصاد دانش بنیان و جذب نخبه باید روش‌های جدیدی در دانشگاه‌ها اجرایی شود.

 

رییس بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد: تغییراتی از مهر ماه سال جاری در آیین‌نامه بنیاد ملی نخبگان در جهت توانمندسازی نخبگان ایجاد شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا طرح شهاب مبنی بر استعدادیابی دانش‌آموزان در تمامی مدارس استان‌های کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است که در راستای اجرایی این طرح ورودی‌های بنیاد ملی نخبگان از مدارس ابتدایی آغاز می‌شود و در واقع استعدادها از مدارس شناسایی خواهند شد.

 

 

ستاری همچنین از فعال شدن بخش بین‌المللی بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: این بخش در جهت استفاده از ظرفیت‌های ایرانی خارج از کشور فعال شده است.

 

 

به گفته وی دیپلماسی علمی یکی از بخش‌های اساسی است که بنیاد ملی نخبگان به جد پیگیر آن است به نحوی که ما افراد شاخصی در خارج از ایران داریم که می‌توانیم در دیپلماسی علمی از آنها بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.