قدس آنلاین، شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در سفر به دهستان موگویی از توابع شهرستان کوهرنگ گفت: در 11 ماه گذشته برای کاهش محرومیت و جلوگیری از بسته شدن راه های ارتباطی این دهستان در فصل زمستان تلاش های بسیاری از سوی مدیریت ارشد استان صورت گرفته است.

تلاش برای جلوگیری از بسته شدن راه های ارتباطی دهستان موگویی

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،قاسم سلیمانی دشتکی تأکید کرد: نخستین طرح در این راستا خرید 50 میلیارد ریال ماشین آلات سنگین مانند لودر و کامیون و استقرار آن ها در منطقه است.

وی افزود: زیرسازی قوی 50 کیلومتر راه روستایی، تعریض و شن ریزی آن طرح دوم به منظور جلوگیری از بسته شدن راه های ارتباطی دهستان موگویی در فصل زمستان محسوب می شود.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: برنامه ریزی و اقدام کارشناسی برای حذف گردنه عسل کشان و انتقال جاده ارتباطی به منطقه برآفتاب طرح سوم در این زمینه به شمار می رود.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احداث راهدارخانه در این مطقه هم به عنوان یکی دیگر از اقدامات مربوط به راه های ارتباطی دهستان موگویی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: راه ارتباطی از مسیر روستای دره رزگه (درزگه) به منطور برقراری راه زمینی به شهرستان فریدون شهر از توابع استان اصفهان نیز در حال احداث است.
سلیمانی دشتکی از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت برخی راه های ارتباطی دهستان موگویی خبرداد و اظهار داشت: هزینه این مبلغ تا پایان سال مالی امسال (پایان تیر 1394)، فرصت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات فراوان دیگر به منظور خدمات رسانی بهتر به مردم دهستان موگویی گفت: تلاش های زیادی از سوی مسئولان مربوطه صورت گرفته تا بتوان از طریق خصوصی سازی مدارس در این دهستان، بتوان از نیروهای تحصیل کرده بومی برای آموزش دانش آموزان مقاطع راهنمایی و بالاتر استفاده کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیگیری مسئولان ارشد استان برای احداث مرکز بهداشتی و درمانی در روستای سرآقاسید و شبانه روزی کردن مرکز بهداشتی و درمانی خویه، مرکز دهستان موگویی در حال انجام است.
وی از تلاش برای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی در دهستان موگویی تا قبل از فصل بارش خبرداد و افزود: اکنون 58 قلم دارویی با فرانشیز پنج درصد و حتی رایگان در مرکز بهداشتی درمانی سرآقاسید موجود است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به خزید چهار دستگاه آمبولانس کمک دار برای مناطق سخت گذر و محروم چهارمحال و بختیاری از سوی اداره کل بحران استانداری در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: یکی از این آمبولانس ها به دهستان موگویی اختصاص و مجموع آمبولانس های این دهستان به دو دستگاه افزایش می یابد.
وی تأکید کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب تر و جلوگیری از پیمودن راه زیاد برای انجام اقدامات بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت روستای صالح کوتاه نیز با هدف خدمات رسانی به ساکنان این روستا و دیگر روستاهای همجوار به زودی احداث می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جایگاه امداد هوایی نیز در دو سه روستای دهستان موگویی جانمایی و زمین مورد نیاز آن به منظور احداث این جایگاه به جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری واگذار می شود.
وی صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بازدهی در عملکرد محصولات کشاورزی را ضروری اعلام و تصریح کرد: اعتبار لازم برای تبدیل شبکه آبیاری زمین های مستعد دهستان موگویی از سوی جهاد کشاورزی تأمین و هزینه می شود.
سلیمانی دشتکی گفت: هزینه لازم برای خرید ذخیره گاز 10 تنی و استقرار آن در روستای خویه نیز از محل اعتبارات اداره کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تأمین و پرداخت می شود.
وی به پیگیری برای افزایش سرانه آرد خانوارهای دهستان موگویی اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی موظفند برای ارائه خدمات مناسب تر و بهتر به اهالی ساکن و کوچ رو این دهستان، اقدامات لازم را در سریع ترین زمان ممکن و قبل از فصل بارش انجام دهند.
گفتنی است در این سفر یک روزه، استاندار چهارمحال و بختیاری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری، مدیرکل روابط عمومی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند و مسایل و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و همکاری مساعد برای رفع سریع این مشکلات را اعلام کردند.
افزوده می شود مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری سفر یک روزه خود به دهستان موگویی در جمع مردم روستاهای سرآقاسید، خویه، صالح کوتاه و چین حضور یافتند و درد دل مردم را از نزدیک گوش دادند.

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، اهالی دهستان موگویی از روستاهای مختلف با ساز و دهل، قربانی گوسفند و دود کردن اسپند برای استقبال از استاندار چهارمحال و بختیاری و هیأت همراه آمده بودند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.