در حالی که ائتلاف ضد داعش شب گذشته سه حمله هوایی جدید را علیه پایگاه‌های داعش در شهر کوبانی سوریه انجام داد، درگیری‌هایی میان کردها و افراد تروریست‌ها در این شهر رخ داد.

حملات جدید ائتلاف علیه مواضع داعش در کوبانی/ کمک کردها به کردها رسید

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش شب گذشته سه حمله جدید را علیه پایگاه‌های داعش در تپه‌های مشتی نور و روستای ترمیک و منطقه دیگری در شهر کوبانی انجام دادند.

 

از سوی دیگر درگیری‌هایی میان کردها و افراد مسلح داعش در نزدیکی منطقه عربینار و منطقه صنعتی در شمال کوبانی رخ داد.

 

همچنین اعضای داعش دو حمله انتحاری را با استفاده از دو خودروی بمب گذاری شده علیه کردها در شمال کوبانی انجام دادند و پس از این حمله ، درگیری‌های شدیدی میان آنها و نیروهای کردها درگرفت.

 

منابعی در ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کردند که افراد مسلح داعش حمله‌ای را به سمت تمامی محورهای کوبانی و مناطقی که تحت کنترل کردهاست انجام دادند.

 

روز دوشنبه هواپیماهای آمریکایی کمک‌های نظامی و پزشکی را برای کردها از طریق هوا ارسال کردند.

منابع نظامی کرد در کوبانی به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفتند که هواپیماهای آمریکایی روز دوشنبه 26 تن سلاح و مهمات و یک تن تجهیزات پزشکی را برای کردها در این شهر از طریق هوا ارسال کردند.

 

این منابع همچنین از جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش خواستند تا خطوط امدادرسانی به گروه داعش از شهر الرقه و ریف حلب تا شهر کوبانی را مورد هدف قرار دهند.

 

همچنین ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمک‌های نظامی و پزشکی از سوی اقلیم کردستان برای کمک به کردها در کوبانی جهت مقابله با داعش بوده است.

 

یک منبع مسئول در وزارت پیش مرگ‌ها اعلام کرد که این کمک‌ها از طریق هواپیماهای آمریکایی و از فرودگاه بین المللی اربیل به کوبانی انتقال داده شده است و سلاح‌ها به دست کردها رسیده است.

 

غریب حسو، نماینده حزب اتحاد دموکرات کردهای سوریه نیز اعلام کرد که این کمک‌ها جنگ را به نفع کردها پیش خواهد برد. در حال حاضر گروه داعش کنترل کامل 20 درصد از شهر کوبانی را در دست دارد.

 

 

همچنین کردها از ارسال کمک‌های نظامی و پزشکی از طریق هواپیماهای آمریکایی ابراز خرسندی و اعلام کردند که این سلاح‌ها و مهمات به کردها کمک می‌کند تا شکست‌های بیشتری را به داعش وارد کند و اثر مثبتی بر روند عملیات نظامی علیه داعش خواهد داشت.

 

مسئولان کرد اعلام کردند که هماهنگی‌هایی میان کردها و نیروهای ائتلاف ضد داعش برای ارسال سلاح صورت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.