رییس سازمان صنایع هوایی با اذعان به این که هواپیمای آنتونف 140 در مقایسه با هواپیماهای غربی در برخی زمینه‌ها مزایای رقابتی کمتری دارد از منتقدان خواست شرایط زمانی انتخاب این هواپیما برای ساخت در کشور را مدنظر داشته باشند؛ شرایطی که به زعم وی، همکاری با سازنده اوکراینی آنتونف 140 در پروژه ایران 140 را بهترین گزینه برای همکاری در ساخت داخلی هواپیماها قرار بوده بود.

«آنتونف 140»بهترین گزینه در زمان انتخاب بود/فیلم جزییات سقوط «ایران 140 »تهیه می‌شود

دکتر منطقی در حاشیه افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی های ملی صنایع هوایی و فضایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که نظر وی را در خصوص گزارش کمیته پنج نفره بررسی سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 و ادعاهای برخی اساتید هوافضا مبنی بر هشدار قبلی آنها در خصوص برخی ضعف‌های هواپیمای ایران 140 جویا شد، گفت: تا زمانی که گزارش سازمان هواپیمایی کشوری ارائه نشده هر مطلبی که از طرف ما عنوان شود اختلالی در گزارش انها خواهد بود و به محض این که گزارش آن‌ها منتشر شود نشستی با حضور نمایندگان رسانه های مختلف خواهیم داشت و به همه سوالات به طور دقیق و مستدل پاسخ خواهیم داد.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از تهیه و انتشار فیلمی درباره جزییات فنی سقوط هواپیمای ایران 140 تا پایان سال برای پاسخگویی به سوالات مطرح در خصوص این سانحه خبر داد و ابراز عقیده کرد سوالاتی که اکنون در سطح جامعه مطرح شده اغلب ناشی از عدم اطلاع افراد است.

 

وی با اذعان به این که در شرایط فعلی که بسیاری از بخش ها درگیر مساله سقوط هواپیمای ایران 140 شده اند اطلاع رسانی جامع در این زمینه کمک شایانی به درک آنچه که در این حادثه رخ داده خواهد کرد گفت: در زمان انتخاب هواپیما برای انتقال دانش فنی، گروهی سه نفره زیر نظر رییس جمهور وقت شامل وزرای راه و ترابری، صنایع و معادن و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قوی ترین تیم تخصصی ممکن را برای نظر دادن درباره نوع همکاری های انتخابی تشکیل دادند و آنها هم با همه 10 موسسه‌ای که در زمینه ساخت این تیپ هواپیما فعال بودند تماس گرفتند که هشت شرکت که غربی بودند هیچ کدام پاسخ ندادند و از بین دو شرکت شرقی با توجه به شرایط موجود هواپیمای آنتونوف 140 انتخاب شد. این که می‌گویند هواپیماهای بهتری هم وجود داشت درست است و ما هم سراغ شرکتهای غربی رفتیم ولی وقتی جواب نگرفتیم بین گزینه های موجود هواپیمایی که بهترین شرایط را داشت انتخاب کرید.

 

منطقی خاطر نشان کرد: بحث های مطرح شده از طرف کارشناسان اگر مستقل از زمان باشد اشتباه است اما اگر این اظهارنظرها مرحله به مرحله پیش رود می توان با ارایه پاسخ هایی آنها را متقاعد کرد.

 

پنجمین نمایشگاه ملی دستاوردهای صنایع هوایی و فضایی ایران تا دوم آبانماه با حضور بیش از 160 شرکت دانش بنیان داخلی در محل ترمینال 5 فرودگاه مهرآباد تهران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.