ببیندگان شبکه سه سیما دیروز به جای تماشای دیدار پرسپولیس – سایپا فیلم سینمایی آخرین مقاومت را تماشا کردند، فیلمی که شاید جذابیت‌های بیشتری نسبت به دیدار پرسپولیس – سایپا داشت اما همزمان با پخش این فیلم تلفن‌های روابط عمومی رسانه ملی به صدا درآمد تا علت این تغییر برنامه ناگهانی مشخص شود به همین دلیل مدیران شبکه سه سیما تصمیم گرفتند با پخش زیر نویس توپ را به زمین فدراسیون بیندازند.

سریال لجبازی با کارگردانی کفاشیان – ضرغامی!

جواد حسینی : ببیندگان شبکه سه سیما دیروز به جای تماشای دیدار پرسپولیس – سایپا فیلم سینمایی آخرین مقاومت را تماشا کردند، فیلمی که شاید جذابیت‌های بیشتری نسبت به دیدار پرسپولیس – سایپا داشت اما همزمان با پخش این فیلم تلفن‌های روابط عمومی رسانه ملی به صدا درآمد تا علت این تغییر برنامه ناگهانی مشخص شود به همین دلیل مدیران شبکه سه سیما تصمیم گرفتند با پخش زیر نویس توپ را به زمین فدراسیون بیندازند.

سهرابی مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در پاسخ به اعتراض ها نسبت به عدم پخش مستقیم دیدار پرسپولیس – سایپا گفت:« سازمان صداوسیما آمادگی پخش مسابقات فوتبال را داشت اما به دلیل کارشکنی فدراسیون فوتبال این اتفاق محقق نشد. بنابراین فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی مردم و علاقمندان فوتبال باشد.»

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی توضیح داد:« خود مسوولان فدراسیون فوتبال هم به خوبی می‌دانند که ادامه این روند با توجه به مطالبه‌ عموم مردم برای پوشش تلویزیونی مسابقات فوتبال مطلوب نیست؛ بنابراین بهتر است به خواست مردم به ویژه جوانان ورزش دوست احترام بگذارند.»

اما مسوولان فدراسیون فوتبال هیچ پاسخی به اظهارات سهرابی ندادند و تنها به ذکر این مطلب بسنده کردند که باید رقم مورد نظر آنها پرداخت شود در غیر این صورت، همچنان از ورود دوربین‌های تلویزیونی ممانعت به عمل خواهد آمد. علی کفاشیان در این رابطه گفت:« باید حق پخش که حق قانونی‌مان است را بگیریم و حالا که صدا و سیما با ما کنار نمی آید دو راه را پیش روی خود داریم یا کار را برای حرفه‌ای شدن رها کرده و صدا و سیما فوتبال خارجی پخش کند و مردم به استادیوم بیایند که به تبع آن درآمدها کم می شود و فوتبال‌مان به سمت آماتوری می رود اما گر می‌خواهیم حرفه‌ای باشیم باید این حقوق برای فوتبال حفظ شود. تا کی باید بر سر باشگاه‌ها زد و گفت که دست آنها در جیب دولت است. ما پول دولت را نمی‌خواهیم و فقط حق خودمان را می‌خواهیم.»

رئیس فدارسیون فوتبال افزود:« از هشت ماه پیش حسن نیت خود را نشان داده و با صدا و سیما هم نامه‌نگاری کردیم. اما هیچ کس به حرف ما گوش نکرد و به نامه ما اهمیت نداد . با این حال یک روز قبل از آغاز لیگ برای مذاکره اعلام آمادگی کردند که باز هم حسن نیت خود را نشان داده و جلساتی را برگزار کردیم که باز هم نتایجی را در بر نداشت.در ادامه شورای امنیت و وزارت کشور پادرمیانی کردند که باز هم فایده نکرد.»

با وجود این که علی کفاشیان از مخالفت صریح خود و فدراسیون تحت نظرش با ممانعت از ورود دوربین ها به ورزشگاه های کشور خبر داد، اخباری مبنی بر نارضایتی شرکت ایران نوین در فضای مجازی منتشر شد تا دغدغه های علی کفاشیان دو چندان شود. گفته می شود اگر همین رویه تداوم یابد این شرکت تهدید کرده در قرارداد خود با فدراسیون فوتبال تجدیدنظر خواهد کرد چون رقم پرداختی آن به شرط پخش زنده تلویزیونی مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و دسته اول کشور است که با تصمیم فدراسیون برای جلوگیری از پخش مسابقات این قرارداد به اجرا در نمی‌آید.

اما در شرایطی که مصاحبه های تهدید آمیز رئیس فدراسیون فوتبال و مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی و همچنین خبر نارضایتی ایران نوین در محافل ورزشی منتشر شد اظهارنظر یکی از مسوولان ارشد فدراسیون فوتبال در نشستی خصوصی نشان داد فدراسیون فوتبال امروز(چهارشنبه) در خصوص تصمیم خبرساز خود تجدید خواهد کرد چون فشارها بر فدراسیون فوتبال از سوی مراجع بالادستی بسیار زیاد است.

گفته می شود این مقام مسوول در اظهارنظری جالب گفته است از آنجا که پخش یا عدم پخش تلویزیونی دیدار پرسپولیس – سایپا از جذابیت زیادی برخوردار نبود مسوولین فدراسیون فوتبال در برابر رسانه ملی مقاومت کردند اما این مقاومت عمر چندانی ندارد چون فدراسیون در این ماجرا بازنده بزرگ به حساب می آید!

با این تفاسیر به نظر می‌رسد صبح چهارشنبه تصمیم گیری جدیدی در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در این رابطه صورت خواهد گرفت تا موج اعتراض‌های فروکش کند و شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال همچنان به قرارداد خود پایبند باشد و از ادامه کار انصراف ندهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.