گروه سیاسی- آرش خلیل خانه: آیت ا... مهدوی کنی نماد برجسته ای از روحانیت اصیل شیعه و حوزه های علمیه بود که مخلصانه و سرسختانه از آغاز نهضت اسلامی تا پایان عمر خود برای آرمانهای آن کوشید.

آیت ا... مهدوی کنی نماد برجسته  روحانیت اصیل شیعه

آیت ا... عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: فقیه مجاهد نستوه و وارسته آیت ا... مهدوی کنی رحمت ا... علیه مظهر فقاهت، سیاست، عرفان و معنویت و حماسه و جهاد و مبارزه متواضع در راه خدا بود.

وی افزود: ایشان برپایه آموزه های اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع)، در خط امام و رهبری و دفاع نظری و عملی از ولایت مطلقه فقیه پای آرمانهای امام(ره) و شهدا و پیروی از رهبری ثابت قدم و استوار ماند.

وی خاطر نشان کرد: ایشان سرسختانه با نماد های اسلام آمریکایی و جریانهای التقاطی و انحرافی و فتنه مبارزه کرد و در برابر دشمنان ستیزه جوی اسلام و بدعت گذاران با شفافیت و شجاعت می ایستاد و برای وحدت نیروهای مؤمن و انقلابی همواره در چارچوب اصول انقلاب از هیچ گونه تلاشی فروگذار نمی کرد .

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیت ا... مهدوی کنی نماد برجسته‌ای از روحانیت اصیل شیعه و حوزه های علمیه بود که در عرصه تزکیه و تعلیم و تربیت نیرو در حوزه و دانشگاه برای نظام اسلامی فعالیتهای مخلصانه داشت و هیچ گاه از پا نیفتاد.

وی افزود: ایشان با وجود جایگاه و مسؤولیت بالایی که در نظام داشت، همواره رابطه  را حفظ کرد و با وجود مشغله ها و مسؤولیتهای فراوان، کلاسهای علمی و اخلاق خود را تعطیل نکرد و همزمان در حوزه مروی هم به فعالیت خود ادامه می داد. حوزه ای که به توصیه واقف باید در هر زمان به اعلم علمای تهران واگذار می شد و تشخیص امام(ره) این بود که آیت ا...مهدوی ریاست این حوزه را داشته باشند که شاهدی است بر جایگاه رفیع علمی و فقهی ایشان.

این عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: ایشان در عرصه مجلس خبرگان هم نامزدی و عضویت و هم قبول مسؤولیت ریاست آن از سر تکلیف شرعی و برای پرکردن یک خلأ بود که به خوبی از ادای این مسؤولیت برآمدند و جامعیت علمی و عملی آیت ا... مهدوی کنی محوری را برای ایشان در مجلس خبرگان و در میان عالمان دینی کشور ساخته بود.

وی یادآور شد: ایشان در کناردفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی، نصیحت بر پایه امر به معروف و نهی از منکر جهت تقویت باورها و ارزشهای اسلامی را با تذکرات شفاف و صریح به مسؤولان همراه می کرد و همزمان خصلت یک روحانی مردمی را برای خود حفظ کرده بود و زندگی طلبگی و مشی روحانی و مردمی خود را علی رغم مناصب بالایی که از آغاز نهضت اسلامی تا پایان عمر داشت، حفظ کرد و ساده زیستی، اخلاص و مردمداری را همراه خود داشت.

وی گفت: جامعیت علمی و عملی، سیاست ورزی بر پایه دین و شرع، مقبولیت فراگیر، سعه صدر فراوان و تشخیص زمان و احساس وظیفه برای اینکه در هر مقطع حساس باید در صحنه باشند و حمایت از نیروهای انقلاب را داشتند، باعث شد که ایشان از مقبولیت و محوریتی خاص در میان جریانهای سیاسی برخوردار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.