امام جمعه مشهد گفت: سیاست خارجی ما باید براساس اصل «زنده‌ بودن شهدا» تنظیم شود. وقتی سیاستگذاری کشورهای اسلامی بر تعامل با ظالمان باشد، آن‌وقت باید گفت، شهیدان راه خدا مرده‌اند.

باید زنده بودن شهیدان را در همه زمینه ها ثابت کنیم

 آیت‌ا... علم‌الهدی روز گذشته  در همایش بزرگداشت شهدای وحدت در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی تصریح کرد: سرداران غیور و دلاور شوشتری و محمدزاده در خط پاسداری از انقلاب به شهادت رسیدند، بنابراین به عنوان شهدای وحدت لقب گرفتند. باید توجه داشت، سالگرد شهید تنها به منظور گرامیداشت نیست، بلکه قطره قطره خون شهید در پیکره اسلام و قرآن تزریق و موجب توسعه معارف در سطح کره زمین شده است.

وی ادامه داد: شهید از دست نرفته و نمی‌توان مرده‌بودن شهید را تصور کرد، بلکه او زنده است و در خدمت اسلام قرار دارد. تجدید خاطره شهید، تجدید درس ولایت و میثاق با این دلاورمردان است که پرچم را با شهادت خود به زمین نگذاشتند، معنای تجدید خاطره شهید برافراشتن پرچمی است که با آن عهد و میثاق بستیم و خط و مسیر شهدا را ادامه می‌دهیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز در معرفت‌شناسی شهادت کمتر قدم برداشته ایم، تأکید کرد: آنچه به عنوان محتوای معرفت‌شناسانه وجود دارد، دو آیه نورانی است که می‌فرماید، برای خداوند، شهدا کشته نشده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌گیرد. اصل زنده‌ بودن شهدا به این نیست که صدایی از تارهای صوتی آنها بیرون آید؛ باید زنده‌بودن شهید را در همه زمینه‌ها ثابت کنیم و فقط در شعارها به آن نپردازیم.

به گزارش نسیم، آیت ا... سید احمد علم‌الهدی گفت: شعار زمانی است که برخی می‌گویند هشت سال دفاع مقدس تمام شد، بنابراین سفره شهادت نیز جمع شده و باید سفره سازش با قدرتهای شیطانی تمام دنیا را بگسترانیم و با همه خونریزها و تضییع‌کنندگان حقوق مسلمانان تعامل برقرار کنیم. اگر روزی سیاستگذاری کشورهای اسلامی بر تعامل با ظالمان و زورگویان باشد، آن‌وقت به کسانی که در راه خدا شهید شده‌اند، باید گفت مرده‌اند.

وی تصریح کرد: اینکه شهدا زنده هستند باید در تمامی حرکات و شعارهای ما نمود داشته باشد و این زنده‌بودن شهید در ایستادگی و مقاومت ما در همه عرصه‌ها ادامه پیدا کند. باید برهمین اساس سیاست خارجی و تعاملات جهانی ما تنظیم شود و مقاومت پای اصول در همه عرصه‌ها و همه میادین با دشمنان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ و فتنه همانند ‌راست قامتی مردان راه دین باشد؛ این تبلور زنده‌بودن شهداست.

امام جمعه مشهد در خصوص رحلت آیت‌ا... مهدوی کنی نیز گفت: ایشان یکی از اسطوره‌های ارزشمند انقلاب اسلامی بودند و رحلت این فقید و استوانه نظام، ثلمه‌ای بزرگ بر پیکره نظام اسلامی وارد آورد که امیدواریم این ثلمه جبران شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.