خجسته نیا: معاون حمل و نقل شهرداری مشهد از تهیه 14 بسته سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل با اعتباری بیش از 2 هزار میلیارد تومان خبر داد.

احتمال دائمی شدن طرح ترافیک در مشهد

 غلام زاده که در نشست ارایه عملکرد یکساله شهرداری مشهد در حوزه حمل و نقل سخن می‌گفت، افزود: طی یک سال گذشته از 86 پروژه حوزه حمل و نقل 57 پروژه در اولویت اجرا قرار گرفته است.

وی از انعقاد قرارداد خرید 100 دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: از این شمار 20 دستگاه تحویل و مقرر شده بقیه به صورت ماهانه 20 دستگاه وارد مشهد شود.

غلام زاده سهم تاکسیرانی در حمل و نقل عمومی شهر را 22 درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که 6 هزار و 850 دستگاه تاکسی موجود در ناوگان تاکسیرانی باید نوسازی شوند.

وی میانگین عمر تاکسی های مشهد را 9/8 سال عنوان کرد و اظهار داشت: سهمیه امسال نوسازی تاکسیرانی 2 هزار و 150 دستگاه است که تاکنون 2 هزار و 200 متقاضی نام نویسی کرده اند.

وی از اختصاص 5 هزار دستگاه تاکسی به مشهد با تسهیلات 15 درصد در سفر اخیر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: پیگیر این موضوع هستیم و تلاش می‌کنیم حداقل ماهانه هزار دستگاه تاکسی از این سهمیه وارد مشهد شود.

وی با اشاره به عقب ماندگی های انجام شده در نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: از محل گردش حساب بانک شهر نیز تفاهمنامه ای منعقد شده تا 2 هزار تسهیلات با نرخ 15 درصد به این بخش اختصاص یابد.

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد با اشاره به ثبت روزانه 6 میلیون سفر درون شهری نیز گفت: طبق برنامه باید از این شمار سهم حمل و نقل عمومی 75 درصد باشد که متاسفانه 44 درصد است.

غلام زاده با اشاره به احداث 7 پارکینگ مکانیزه با ظرفیت 243 جای پارک افزود: 5 پارکینگ مکانیزه به ظرفیت 300 جای پارک و 4 پارکینگ طبقاتی نیز با 2 هزار و 700 ظرفیت پارک در دست احداث است.

وی از تنظیم شیوه نامه کسری پارکینگ در راستای رفع یکی از مشکلات اصلی مشهد خبر داد و گفت: پارکینگ مورد نیاز همه مراکز پزشکی و تجاری شهر در این شیوه نامه دیده شده است.

این مقام مسؤول احداث 100 پل عابر پیاده را نیز از پروژه های اولویت دار دانست و گفت: خوشبختانه این پلها در بسته اقتصادی حوزه حمل و نقل دیده شده است.

 فاجعه ورود روزانه 300 خودروی جدید به مشهد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این نشست خبری با اشاره به ورود روزانه 300 دستگاه خودروی جدید به شبکه حمل و نقل این کلانشهر گفت: این در حالی است که برای تأمین جای پارک خودروهای قبلی با چالش مواجه هستیم.امامی میبدی افزود: مشهد حدود 3 میلیون جمعیت دارد، اما 700 هزار خودرو در این شهر در حال تردد هستند.

 کاهش 25 درصدی تصادف اتوبوسهای شهری

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد هم گفت: در یک سال اخیر 25 درصد از تصادفات اتوبوسهای شهری کاهش یافته است.

عطارزاده طوسی اظهار داشت: در شهر مشهد 159 خط اتوبوس و یک مسیر بی.آر.تی داریم و طول خطوط اتوبوسرانی ما 2 هزار و 466 کیلومتر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد نیز گفت: سالانه اضافه بار وسایل حمل بار به آسفالت مشهد 13 میلیارد تومان خسارت وارد می‌کند.

علوی‌مقدم در ارتباط با نوسازی ناوگان حمل بار با بیان اینکه عمر 49 درصد ناوگان حمل بار شهرداری مشهد بالای 10 سال است، افزود: متاسفانه این خودروها در بحث سوخت نیز دارای مصرف بالایی هستند که در آلودگی شهر مشهد تأثیر جدی می‌گذارد .

  اختصاص 3 درصد از اعتبارات دولتی به قطار شهری

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد هم ظرفیت این ناوگان را در شرایط پیک کاری 170 هزار نفر اعلام کرد و از رسانه ها خواست در فرهنگ سازی برای استفاده از این ظرفیت کمک کنند.

طاهری با انتقاد از وجود ترافیک در مسیر خط یک قطار شهری به رغم بهره برداری از این ناوگان افزود: دلیل این امر عدم استقبال شهروندان است.

  متوسط عمر ناوگان  تاکسیرانی 9/8 سال

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز با اشاره به ساماندهی 7 هزار راننده سرویس مدارس گفت: از این شمار 40 درصد را آقایان و بقیه را بانوان تشکیل می‌دهند.

نیشابوری متوسط عمر ناوگان  تاکسیرانی را 9/8 سال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که طبق قانون عمر مفید تاکسی 10 سال است.

  خدمات رسانی به 25 میلیون مسافر در پایانه ها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد نیز گفت: در یک سال گذشته به 25 میلیون زائر و مسافر در پایانه‌های مسافربری مشهد خدمات‌رسانی شده است.

شریعتی اظهار داشت: برای هر مسافر 570 تومان خدمات ارايه می‌دهیم که از این مبلغ 120 تومان آن را شهرداری مشهد در قالب یارانه اختصاص می‌دهد و در یک سال به 3 میلیارد تومان می‌رسد.

 خبرهای یک خطی

- معاون حمل و نقل شهرداری مشهد در خصوص آخرین وضعیت الیت گفت: شهرداری درصدد تامین اعتبار برای خرید سهم بخش خصوصی این شرکت است.

وی با بیان اینکه 51 درصد این شرکت سهم بخش خصوصی و بقیه در اختیار شهرداری است، افزود: به دنبال راهکار برای رفع مسایل الیت هستیم اما هیچ مشکلی درخصوص مسایل شهروندان وجود ندارد.

- این مقام مسؤول در بیان دلایل عدم استقبال شهروندان از ناوگان دوچرخه سواری عمومی نیز از رسانه ها کمک خواست و گفت: برای ترغیب شهروندان و فرهنگ سازی نرخ استفاده از دوچرخه‌های عمومی شهر، برای نیم ساعت نخست به صورت رایگان بوده و هر نیم ساعت نیز تنها 100 تومان هزینه دارد.

- به گفته وی طرح ترافیک ادامه دارد و شاید این طرح دایمی شود.

- وی گفت: با خرید تجهیزات ترافیکی، تصادفات مشهد در کمتر از 5 دقیقه رصد می‌شود.

- وی اظهار داشت: آمار دقیقی از ثبت تخلفات ورود غیر مجاز خودروها به طرح ترافیک به دلیل ارسال به راهنمایی و رانندگی نداریم، اما 95 درصد جرایم ثبت شده است.

- به گفته وی شمار دوربین‌های نظارت به  234 دستگاه رسیده و 15 دوربین نیز تا پایان سال نصب می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.