حمیدرضا عرب: عصرامروز بار ديگرمشهد ميزبان فوتبالي داغ خواهد بود. از آخرین بار كه اين شهر ميزباني يك تيم بزرگ را تجربه كرد چهار سال و اندي مي گذرد ....

استقلال- پدیده؛ درگیرانه و جذاب

و حالا به يمن بازگشت نماينده ديگري از فوتبال اين شهر به ليگ برتر مشهد، مي تواند لحظات هيجان انگيزي را تجربه كند. پديده به لطف برنامه ريزي مطلوب مالكان وعملكردمطلوب كادرفني و بازيكنانش شروع اميدواركننده‌‌اي درليگ داشته و برخلاف آنچه پيش بيني مي شد، آنها موفق شدند جايگاهي درميانه هاي جدول را براي خود دست و پا كنند ومانند تيمهاي تازه راه يافته ديگر به ليگ برترخطرسقوط به ليگ يك را احساس نكنند. پديده اگرچه به لحاظ فني هنوز به وضعيت آرماني نرسيده، اما خط مياني اش را مي توان نقطه قوت اين تيم برابراستقلال دانست. پديده در بازي سازي تيم موفقي نشان مي دهد، اما آنچه موجب شده موقعيت اين تيم ارتقای بيشتري پيدا نكند، ضربات آخر است كه بازيكنان اين پست بايد توجه بيشتري به آن كنند. بخصوص دربازي امروز كه بعيد است آنها به سبب قدرت حريف و برخورداري از بهترين هافبكهاي حال حاضرايران موقعيتهاي آن چناني به دست آورند .

 پديده اگر مي خواهد مقابل استقلال شانس پيروزي داشته باشد، بايد نهايت دقت را در ارسال اين گونه پاس ها به كار بگيرد. ازسوي ديگر استقلال به خاطر دور نشدن از تراكتورسازي به كسب امتياز اين بازي نياز مبرم دارد كه درواقع اهداف مشتركي را ميان دو تيم شكل مي دهد و مي شود بازي جذابي را درذهن متصوربود.

به دور از هر نتيجه‌اي- پديده برنده باشد يا بازنده- اما فوتبال مشهد مي تواند به سبب بازگشت به سطح اول فوتبال ايران امروزجشن بزرگي بگيرد و بار ديگر اعلام وجود كند. اگرچه برتري احتمالي پديده موجي از شور و شعف را در مشهد به پا خواهد كرد و استقلال را دوباره در حاشيه ها غوطه ورمي كند.  به طور كلي دو تيم ظرفیت برتري مقابل يكديگررا دارند و پيش بيني مي شود، به لحاظ ايجاد موقعيت تماشاگران دو تيم در ورزشگاه ثامن و پاي گيرنده هاي تلویزيون از ديدن اين بازي سيراب شوند.

امروز سه بازي ديگر هم روي پرده نمايش خواهد آمد كه تقابل تراكتورسازي و پيكان در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز از اهميت فراواني برخوردار است و به نوعي مي تواند در سرنوشت استقلال نيز مؤثر باشد. تبريزي ها اسب خود را براي قهرماني در اين فصل زين كرده اند و ازهمين حالا براي وارد کردن حاشيه به استقلال دست گذاشته اند روي آندرانيك تيموريان و مي خواهند اين بازيكن را به خدمت بگيرند. تراكتوري ها براي تضعيف استقلال دست به هركاري خواهند زد. آنها حتي به دنبال جذب آرش برهاني هم هستند، اما پيش از اين اقدام ها شاگردان خطيبي بايد بتوانند در بازي امروز مقابل پيكان به برتري برسند تا جايگاه شان درصدرجدول به خطر نيفتد.

ديدار ذوب آهن و فولاد خوزستان نيز كم اهميت نيست. فولاد پس از اينكه با جام حذفي وداع كرد حالا ليگ را مانند سپاهان جدي مي گيرد. اهوازي ها كه به سبب صدور كارتهاي جعلي از آن ناحيه حاشيه هايي را تجربه مي كنند، بدشان نمي آید با بردهاي پي درپي اين حاشيه ها را خاموش كنند. امروز شايد فرصتي دراختيار اسكوچيچ و شاگردان باشد تا برد ديگري را در اصفهان پدید آورند.

برنامه روز دوم هفته دوازدهم ليگ برتر

پدیده – استقلال، ساعت 15- ورزشگاه ثامن مشهد

ملوان – نفت تهران، ساعت 15/15- ورزشگاه تختی انزلی

ذوب‌آهن – فولاد، ساعت 50/16- ورزشگاه فولادشهر اصفهان

تراکتورسازی – پیکان، ساعت 17- ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.