قدس آنلاین–ایلام: در همایش تکریم بازنشستگان استان ایلام بر حمایت همه جانبه از قشر بازنشسته تأکید شد.

حمایت همه جانبه از بازنشستگان ایلامی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این همایش با بیان اینکه باید همه تلاش کنند تا در راستای رفع مشکلات مردم خصوصاً بازنشستگان اقدامی مثبت انجام شود، گفت: نباید تنها با بزرگ‌نمایی و جوسازی‌ها عرصه را به فعالان و مسئولان استان برای خدمت‌رسانی به مردم تنگ کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه استان ایلام استانی در حال توسعه است و به کمک همه اقشار برای توسعه و پیشرفت نیازمند است، اظهارداشت: این استان بیش از هر موضوع دیگری نیازمند هم‌افزایی مدیران و مسئولان امر در راستای رفع مشکلات مردم بوده و باید در این راستا تلاش بیشتری شود.

وی حضور استاندار بومی در رأس استانداری ایلام را یک مزیت بزرگ برای استان دانست و خاطر نشان ساخت: وجود مهندس «مروارید» این مزیت را داراست که به خوبی با دردها، مشکلات و ظرفیت‌های استان آشنایی و اشراف کامل دارد.

  • خدمت به بازنشستگان خدمت به توانمندان گذشته است

استاندار ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه خدمت به بازنشستگان خدمت به بخشی از جامعه توانمند گذشته است، گفت: خوشبختانه سن امید به زندگی در کشور به 72 سال افزایش یافته است که با سن بازنشستگی فاصله زیادی دارد.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه بر اساس آمار و میانگین سنی افراد در مجموع افراد در سن 60 سالگی بازنشسته می‌شوند و این فرصتی گرانبها برای ادامه تلاش بازنشستگان در بخش‌های غیر حاکمیتی است، اظهارداشت: بسیاری از افراد بازنشسته با به‌کارگیری تجارب و اندوخته‌های خود فرصت اشتغال‌زایی را برای دیگر جوانان فراهم کرده‌اند.

وی ایجاد واحد ارتباط با بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی برای استفاده از تجربیات گران‌قدر این سرمایه‌های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: می‌توان فعالیت‌های غیر تصدی‌گری دستگاه‌ها را با توجه به تجربیات گران‌قدر بازنشستگان در اختیار این عزیزان قرار داد که هم اشتغال‌زایی ایجاد شود و هم از این ظرفیت بازنشستگان استفاده بهینه شود.

استاندار ایلام به رسم گذشتگان در ارائه تجربیات شغلی پدر خانواده به فرزندان خود اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در دستگاه‌های اداری و اجرایی بدین‌صورت نیست و فرد پس از طی دوران خدمت خود بازنشسته می‌شود.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه همان‌طور که در گذشته بازنشستگان در خانواده ها و در همه‌ی عرصه‌ها محور بودند باید این فرهنگ را در حوزه فعالیت‌های اداری و اقتصادی نیز ادامه دهیم و بازنشستگان در زمینه تجربیات و تخصص‌های خود فعالیت‌های اقتصادی خود را ادامه دهند تا جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند، یادآور شد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که بازنشستگان عزیز بعد از فراغت از کار بتوانند فعالیت‌های خود را ادامه دهند و از این فرصت برای فعالیت‌های اقتصادی بهره ببرند.

  • 23 هزار بازنشسته تحت حمایت تأمین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه این دستگاه تمام توان خود را صرف ارائه خدمات به افراد تحت پوشش خود کرده است، گفت: بخش عمده‌ای از افراد بازنشسته تحت پوشش این سازمان بیمه‌ای قرار داشته و از خدمات حمایتی و رفاهی این نهاد بهره می‌گیرند.

محسن محمودی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی دومین تولیدکننده اقلام دارویی در کشور است، اظهار داشت: این سازمان ارائه خدمات درمانی و دارویی به جامعه هدف را از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود دانسته و در این راستا تلاش ویژه‌ای را آغاز کرده است.

وی ارائه خدمت به جامعه هدف را وظیفه ذاتی این دستگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 23 هزار بازنشسته از کار افتاده و بازمانده متوفی مستمری‌بگیر تحت حمایت تأمین اجتماعی قرار دارند.

  • افزایش خدمات درمانی به جامعه هدف

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه سازمان مدیریت درمان تامین اجتماعی با هدف ارائه خدمات درمانی به اقشار تحت پوشش به ویژه افراد بازنشسته و از کارافتاده فعالیت‌های خود را دوچندان کرده است، گفت: توسعه مراکز درمانی و تخصصی این مدیریت در استان ایلام از جمله بیمارستان 34 تخت‌خوابی گواهی بر این مدعاست.

دکتر مهریار سلیمانی بازنشستگی را زمانی برای رهایی و آزادی از قید مسئولیت‌های اداری دانست و اظهارداشت: این زمان بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی به منظور گذراندن باقی عمر به ارزنده‌ترین و مفیدترین وجه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.