قدس آنلاین- تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ استفاده از بیمه کشاورزی در روستاها از طریق آموزش و ترویج تاکید کرد.

 لزوم نهادینه  شدن فرهنگ استفاده از بیمه کشاورزی در روستاها

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم مهری در جلسه بیمه محصولات کشاورزی دام و طیور که با حضور مهندس تیمور غفاری مدیر امور خدمات بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی کشور برگزار شده بود بر اهمیت بیمه به عنوان چترحمایتی در مقابل عوامل و حوادث غیرمترقبه  تاکید نموده و گفت:  اهمیت بیمه محصولات کشاورزی بر هیچ کس پوشیده نیست چراکه تولید در محیط آزاد متاثر از عوامل مختلف می باشد، لذا یک منبع حمایتی لازم است .

وی با بیان اینکه شرایط امروز بیمه و پرداخت غرامت به خسارت دیدگان با شرایط مطلوب فاصله بسیاری دارد افزود: لازم است تمامی مدیران مرتبط با طرح در بهینه کردن اصول بیمه تلاش کنند تا روند پرداخت غرامت به شرایط مطلوب برسد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان سرمای اول امسال تا بحال طبق بیمه نامه ها خوب بوده و روند مثبتی را طی نموده است افزود: از بانک کشاورزی درخواست می کنیم سایر بیمه شدگان را نیز تحت پوشش پرداختی صندوق بیمه  قراردهد .

وی با بیان اینکه پرداخت بیمه باغات و مزارع خسارت دیده از سرما و تگرگ بهار سال جاری برای  آماده سازی برای سال آتی الزام دارد افزود: از صندوق محصولات کشاورزی درخواست می کنیم برای آموزش و ترویج بیمه محصولات کشاورزی اعتبارات لازم را پیش بینی کنند تا کارگزاران بیمه در شهرستان این موضوع رابا جدیت به انجام برسانند .

مهندس مهری با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع نقش مهمی در بیمه محصولات کشاورزی دارد، گفت: باید در خصوص افزایش میزان پوشش بیمه ای محصولات تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

وی تحقق اهداف و ماموریت های صندوق بیمه کشاورزی را مهم عنوان کرد و افزود: برای اعمال مدیریت ریسک ناشی از حوادث غیرمترقبه، توسعه و گسترش بیمه محصولات کشاورزی باید به یک فرهنگ در میان روستائیان و کشاورزان تبدیل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: این امر مستلزم ارتقای نظارت، اطلاع رسانی، ترویج، تشویق و آموزش بیشتر کشاورزان در این زمینه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.