قدس آنلاین: اولین کنفرانس بین المللی و سومین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوا فضایی ایران در دانشگاه صنعتی مالک اشتر با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم و سایر مقامات بلند پایه برگزار می شود.

سومین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوا فضایی ایران برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دبیر این کنفرانس شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: موضوع پیشرانش از زیر مجموعه های رشته هوا- فضا است که در آن قوای متحرکه و موتورهای هوا – فضایی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

دکتر علیرضا مستوفی زاده اظهارداشت: ارایه این کنفرانس های تخصصی باعث عمق بخشی تولیدات علمی در زمینه مربوطه می شود به طوری که در آنها می توانیم به مباحث ویژه تخصصی و مورد نیاز صنایع بپردازیم و این مسأله علاوه بر رفع نیاز صنعت می تواند به پیشرفت علمی و توسعه علم و فناوری کشور نیز کمک کند.

وی به اهداف اولین کنفرانس بین المللی و سومین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوا فضایی ایران اشاره کرد و گفت: مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی مالک اشتر در راستای رشد و ارتقای علوم  و فناوری پیشرانش هوافضایی کشور و به منظور فراهم نمودن بستری مناسب جهت ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران در داخل و خارج کشور و هماهنگی و همفکری در زمینه های تحقیقات در علوم وابسته به حوزه پیشرانش هوافضایی ، اولین کنفرانس بین المللی و سومین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوا فضایی ایران را برگزار می نماید.

دبیر اولین کنفرانس بین المللی و سومین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوا فضایی ایران تصریح کرد: در کنفرانس امسال 423 مقاله دو صفحه ای به دبیرخانه ارسال شده که پس از انجام داوری 264 عنوان مقاله برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شد و از بین آنها 122 مقاله به صورت شفاهی و 142 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.

وی با اشاره به برنامه های جنبی اولین کنفرانس بین المللی و سومین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوا فضایی ایران ، بیان داشت: ارایه نمایشگاه تخصصی با مشارکت سازمان ها و صنایع مربوطه ، برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوعات پیشرانش هوایی و پیشرانش فضایی  با حضور صاحبنظران و صاحبان اندیشه هر حوزه و برپایی  19 عنوان کارگاه تخصصی از جمله برنامه های جنبی این کنفرانس به شمار می روند.

مستوفی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با مشارکت تمام پژوهشگران دانشگاهها ، صنایع و مراکز تحقیقاتی که نقش موثری در ارتقای فعالیت های هوافضای کشور به ویژه حوزه پیشرانش دارند ، گام بلندی در جهت پیشبرد علم و دانش و توسعه علمی در کشورمان برداشته شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.