قدس آنلاین: رئیس کل دادگستری استان اصفهان از تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان خبر داد و با رد شایعه بدحجاب بودن قربانیان گفت: پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی دارای سوابق حضور در جبهه است.

کارگروه ویژه رسیدگی به پرونده اسیدپاشی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، جمعی از بانوان استانداری اصفهان به همراه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان به دنبال احساس نا امنی که در اثر حوادث اسیدپاشی در اصفهان به وجود آمده است به دیدار ریاست دادگستری استان اصفهان رفتند تا نسبت به این حادثه پیش‌آمده و جو بد روانی که برای بانوان اصفهان به وجود آمده است، از دستگاه‌ قضایی درخواست کنند که عامل یا عاملان این حادثه را هر چه سریعتر دستگیر کرده و به اشد مجازات برسانند.

در این دیدار مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان اظهار کرد: هم اکنون در اصفهان احساس ناامنی به وجود آمده است و انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها، نهادها و به خصوص دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضایی ورود پیدا کنند تا این احساس امنیت برگردد.

سهیلا اثنی عشر با بیان اینکه رسانه‌ها نیز در این بین نقش بسیار مهمی دارند، افزود: برخی از دشمنان و رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز سایت‌های غیر مغرضانه به این قضیه دامن زدند که انتظار می‌رود دستگاه قضا با قدرت وارد و اجازه شایعات مجدد را ندهند.

احمد خسروی‌وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان، در جمع بانوان استانداری اصفهان اظهار کرد: موضوعی که چند روزی در استان اصفهان اتفاق افتاده و سبب نگرانی برخی از خانواده‌های اصفهانی شده است موضوع اسیدپاشی است که این امر یک عمل کاملاً غیر انسانی و اقدام کاملاً غیر اخلاقی و غیر دینی است.

وی افزود: اسیدپاشی همچنین یک اقدام خلاف اصول همه ارزش‌های انسانی است و هیچ‌کس نسبت به این اقدام زشت در برخورد کردن کوتاه نمی‌آید و ساکت نمی‌نشیند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: دستگاه قضایی استان نسبت به این قضیه با تمام قربانیان این حادثه اظهار همدردی می‌کند و به محض اطلاع از این اقدام زشت کارگروه ویژه‌ای با ریاست دادستان عمومی و انقلاب استان در استان تشکیل داده است.

وی ادامه داد: در این کارگروه نیروهای امنیتی و انتظامی حضور فعال دارند و قرار شده است تا رسیدن به نتیجه نهایی و شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان، این کارگروه با ریاست دادستان عمومی و انقلاب هر روز در دادگستری و رأس ساعت مشخص تشکیل شود و دستورات لازم در این کارگروه به افسران پرونده که موضوع را بررسی می‌کنند، برسد.

خسروی‌وفا اضافه کرد: امید داریم با اقدامات بسیار خوبی که در این کارگروه شکل گرفته است با سرعت به نتیجه برسیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع از طرف دادستان کل کشور برای دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان ابلاغی ویژه صادر شده است که با جدیت کامل تمام وقت را مصروف این پرونده کنند تا به نتیجه نهایی برسند.

اینکه عنوان می‌شود قربانیان اسیدپاشی از افراد بی‌حجاب هستند، مورد تایید دادگستری نیست

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: برخی به این شایعات دامن می‌زنند و عنوان می‌کنند که قربانیان افراد خاص و یا دارای پوشش خاص هستند که این شایعات مورد تایید نیست و اتفاقاً یکی از قربانیان از خانواده کاملاً مذهبی و پدر آن نیز سوابق جبهه دارد و این که عنوان می‌شود از افراد بی‌حجاب انتخاب شده‌اند، مورد تایید دادگستری نیست.

وی با بیان اینکه با کمال تاسف بسیاری از شبکه‌های وابسته به رسانه‌‌های غربی به دنبال این هستند که فضای جامعه را ملتهب کنند، گفت: آنها به دنبال این هستند که احساسات زنان را تهیج کنند.

این مسئول گفت:به عنوان رئیس دادگستری استان اصفهان اطمینان می‌دهم نیروهای انتظامی و امنیتی و دادگستری به وظیفه خود عمل کرده و جای نگرانی وجود ندارد و با کمال خرسندی به همت نیروی انتظامی و اطلاعاتی، وضعیت امنیت در استان و کشور از بسیاری از کشورها که مدعی حقوق بشر هستند، بهتر است.

وی اضافه کرد: روزانه هزاران جرم خشن در بسیاری از کشورهای اروپایی رخ می‌دهد و روزانه هزاران بار حقوق بشر در کشورهای مدعی دموکراسی تضعیف می‌شود اما در شهری همچون اصفهان وقتی چنین واقعه‌ای رخ می‌دهد، این چنین مورد توجه واقع می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: این اتفاق تلخی است و ما هم اظهار همدردی می‌کنیم اما فضای سنگین تبلیغاتی را علیه نیروهای امنیتی، نیروهای انتظامی و دادگستری که وجود دارد را ناجوانمردانه می‌دانیم.

وی خطاب به مردم شهید پرور استان اصفهان قول دارد، با جدیت کامل با تلاش شبانه‌روزی این موضوع را دنبال و به محض دستگیری متهم یا متهمان اطلاع‌رسانی کنند.

خسروی‌وفا تاکید کرد: هم اکنون بهترین قضات را مامور رسیدگی به این پرونده کرده‌ایم تا متهم یا متهمان در اختیار دادگستری قرار بگیرند و در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی حکم قاطعی صادر شود تا درس عبرتی باشد برای مجرم و مجرمان.

وی اضافه کرد: این قول را می‌دهم که دادگستری استان اصفهان با برنامه‌ریزی دقیق که هم‌اکنون صورت گرفته است به محض اینکه متهمان شناسایی شوند در اختیار قرار بگیرند و برخورد قاطع و بدون اغماض برای آنها صادر شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: متهم یا متهمان به اشد مجازات محکوم خواهند شد و به صورت علنی نتیجه آن به اطلاع مردم اصفهان خواهد رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.