دبیرکل اتحادیه عرب از انجام مذاکراتی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تعیین تاریخ دقیق سفر هیات وزیران عرب به غزه خبر داد.

نبیل العربی: اتحادیه عرب هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد
1410081373135_1410022560046993400.jpgبه گزارش  (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب از رایزنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تعیین تاریخ جدید سفر هیات وزیران عرب به غزه و به تاخیر افتادن سفر آنها که قرار بود فردا (پنجشنبه) باشد، خبر داد.

با تغییر شرایط در بیت‌المقدس و فراخوان‌های رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجد الاقصی، نبیل العربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اتحادیه عرب با این موضوع مخالف است و آن را کاملا محکوم می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: اتحادیه عرب هیچ‌ گونه ارتباطی با اسراییل ندارد و نمی‌تواند با مسوولان اسراییلی گفتگو کند.

وی در ادامه افزود: اتحادیه عرب برای این موضوع با تمامی نهادهای بین‌المللی و شورای امنیت در ارتباط است.

با افزایش ناآرامی‌ها در لیبی، دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به خطرات این وضع در لیبی هشدار داد و برای دیدار با طرف‌ها در لیبی، روسا و شیوخ قبایل این کشور بررسی راه‌های مقابله با بحران اعلام آمادگی کرد.

العربی درباره سفر اخیرش به عراق به همراه وزرای عرب گفت: این هیات پیام حمایت کشورهای عربی را از عراق در جنگ با تروریست‌ها به مسوولان عراقی ابلاغ کرد.

وی در ادامه گفت: این هیات در این سفر با برخی از مسوولان عراق از جمله رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس پارلمان و تعدادی از نمایندگان آن دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها بسیاری از مسایل مهم منطقه به ویژه نحوه مقابله با تروریسم و تهدیدات داعش بحث و گفت‌وگو شد.

العربی در پایان تاکید کرد: کشور عراق در نبرد علیه تروریسم به‌ جز حمایت و یاری از کشورهای عربی چیز دیگری نمی‌خواهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.