قدس انلاین-سیدحبیب قاانی:درشرایطی رئیس جمهور وزیر علوم پیشنهادی خود را طی نامه ای به مجلس معرفی نمود که گزینه پیشنهادی اوایل امسال وپس از کش وقوس فراوان سکان هدایت دانشگاه تهران را بر عهده گرفته بود.

واکنش مجلسی ها به گزینه پیشنهادی وزارت علوم/باید تحقیق کنیم،نمی شناسیم!

به گزارش قدس انلاین, پس از انکه فرجی‌دانا وزیر علوم سابق دولت یازدهم دو ماه گذشته از سوی مجلس استیضاح شد و رای عدم اعتماد گرفت پس از سرپرستی محمد علی نجفی امروزسرپرست فعلی دانشگاه تهران به عنوان وزیر علوم پیشنهادی دولت به مجلس معرفی شد.محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور با اعلام این  گفت: محمود نیلی احمد‌آبادی سرپرست دانشگاه تهران از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد.حالا باید دی واکنش مجلسیها به این گزینه چگونه خواهد بود.

*باید تحقیق کنم

محمد باقرعبادی عضو کمیسیون اموزش وتحقیقات مجلس درباره گزینه معرفی شده به قدس انلاین اظهار داشت:نامه معرفی تازه به مجلس داده شده و به شخصه هنوز تحقیقی درباره ایشان انجام نداده ام و نمی توانم نظر قطعی درباره خوب یا بد بودن گزینه پیشنهادی ارایه بدهم.

وی افزود:بعد از بررسی سوابق وتجربیات ایشان اعلام نظر می کنم.

بررسی کارنامه وزیر پیشنهادی علوم

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی سوابق و کارنامه محمود نیلی‌احمدآبادی در کمیسیون متبوعش خبر داد. به گفته وی کارنامه و سوابق وزیر پیشنهادی علوم طی سه روز آینده در جلسه کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که موضع این کمیسیون در رابطه با وزیر پیشنهادی علوم چیست، گفت: شناختی از وزیر پیشنهادی نداریم و باید سوابق و کارنامه وی را بررسی کنیم.

*نمی شناسم

سلطانی صبور دیگر عض. کمیسیون اموزش وتحقیقات مجلس در همین باره اظهار داشت:گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم را نمی شناسم لذا در حال حاضر نمی توان درباره ایشان نظر بدهم که ایا صلاحیت های لازم برای وزیر علوم شدن را دارا هستند یا خیر.

*تحقیق وبررسی بعد اعلام نظر

حامد قادر مرزی عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس نیز در هیم باره به قدس انلاین گفت:در حال حاضر فرد معرفی شده را نمی شناسم وباید درباره ایشان تحقیق وبا دوستان مشورت کنم.

وی افزود:امیدوارم بعد از بررسی های لازم گزینه معرفی شده صلاحیتهای لازم برای تصدی پست وزارت را داشته باشد تا وزارت علوم هرچه سریعتر برنامه هایش را پیش ببرد اما در حال حاضر درباره ایشان نمی توانم نظر بدهم.

گفتنی است وزیر پیشنهادی علوم متولد 1335 از اصفهان و فارغ التحصيل 1360 در مقطع کارشناسي دانشگاه شيراز بوده و تحصيلات خود در مقطع کارشناسي ارشد را در دانشگاه صنعتي شريف در گرايش شناسايي و انتخاب مواد در سال 1367 و در مقطع دکتري در دانشگاه توهوکو ژاپن در سال 1373 به پايان رسانده است.

از جنس دانشگاه

عضو هیات رئیسه مجلس با یادآوری معرفی محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس از سوی رئیس جمهور گفت: گزینه پیشنهادی دولت از جنس دانشگاه بوده که این ویژگی مثبتی برای تصدی بر وزارت علوم است. حسین سبحانی نیا گفت: هنوز بررسی کارشناسی در خصوص گزینه معرفی شده به مجلس از سوی بنده و سایر نمایندگان انجام نشده اما همین که گزینه مدنظر دولت از جنس دانشگاه آن هم مهم ترین مرکز آموزش عالی کشور انتخاب شده امتیاز مطلوبی است.نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاعات بیشتری از گزینه معرفی شده به مجلس برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دست ما نمایندگان نیست افزود: باید از نمایندگانی که با گزینه مطرح شده برای تصدی وزارت علوم در دانشگاه تهران در رابطه و همکاری بودند اطلاعات لازم را کسب کنیم.وی ادامه داد: آشنایی با مسائل دانشگاه امتیاز بسیار مهمی است که گزینه مطرح شده از سوی دولت برای تصدی وزارت علوم داراست.عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فعالیت در دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در کشور بی شک تجربیات بسیاری برای گزینه مطرح شده از سوی دولت برای تصدی پست وزارت علوم در بر داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی روحی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    1 0
    تعطیلی کارخانه اریان فولاد با 1000نفر نیرو در استان قزوین شهرستان بویین زهرا
  • علی علیرضائی IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    تعطیل شدن آریان فولاد شهرستان بویین زهرا باعث بیکاری ۱۰۰۰ نفرازپرسنل این شرکت شده ٬آن هم دراین اوضاع گرانی ورکورد.پرسنل این شرکت تقاضای رسیدگی مسئولان به این مشکلشان را دارند.