رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه براساس ضوابط جدید عربستان اعزام نیروهای ستادی و صدور ویزای آنها در عمره مفرده با محدودیت مواجه شده است گفت: در این خصوص با مسئولان حج عربستان ملاقات کرده و مذاکراتی انجام داده ایم و بزودی این محدودیت برای ایرانیها برطرف می شود.

رفع محدودیت برای اعزام نیروهای ستادی به عمره/ مذاکره با مسئولان حج عربستان

سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد صدور ویزای 15 روزه برای زائران عمره مفرده از سوی عربستان گفت: در این خصوص با مقامات حج عربستان در حال مذاکره هستیم و ملاقاتی را با قائم مقام وزارت حج این کشور انجام داده ایم که به زودی نتایج مثبتی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همچنان ویزای زائران عمره 30 روزه صادر می شود گفت: صدور ویزای 15 روزه درست نیست و سعی می کنیم همانند سال گذشته نیروهای خود را برای ارائه خدمات به زائران اعزام کنیم.

به گفته وی ، براساس ضوابط جديد عربستان اعزام نيروهاي ستادي و ويزاي آن‌ها با محدوديت مواجه شده است و تنها كشوري كه در عربستان اتباع هم زبان ندارد، ايران است و ما براي خدمات پزشكي يا انجام تشريفات متوفي و ساير خدمات زائرين نياز به نيروي فارسي زبان داريم برهمین اساس در مذاکره با مسئولان حج عربستان این مشکل برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در صورت صدور ویزای کوتاه مدت ایران نمی تواند عواملی مانند آشپز، کادر پزشکی و نیروهای ستادی خود را برای ارائه خدمات به زائران عمره به عربستان اعزام کند گفت: در مذاکراتی که با مقامات عربستان انجام می شود تمامی این موارد با آنها صحبت خواهد شد و این امر نیز مستلزم سازماندهی خاصی است که وزارت حج عربستان انجام خواهد داد.

به گفته اوحدی، چنانچه شرایط عربستان مهیا باشد و در مذاکرات به توافقات لازم برسیم تعداد زائران اعزامی افزایش پیدا می کند در غیر این صورت همانند سال گذشته حدود 800 هزار نفر به عمره اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران عمره از 10 آذر ماه انجام می گیرد گفت: ثبت نام زائران نیز از 21 ماه آینده انجام خواهد شد.

وی در مورد فراهم کردن مقدمات اعزام به عمره اظهار داشت: در حال حاضر تمامی اقدامات لازم برای اعزام زائران انجام شده و قرارداد مسکن آنها نیز در حال نهایی شدن است و پس از قطعی شدن قیمت ها هزینه اعزام زائران در عمره امسال مشخص خواهد شد.

به گفته وی، هزینه اعزام زائران به عمره در سال جاری نسبت به گذشته افزایش خواهد داشت اما مبلغ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.