قدس آنلاین-حسین زوارزاده: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: همواره یکی از مشکلات شهرهای بزرگ و یکی از دغدغه های مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها موضوع ترافیک و آسیب های مرتبط با آن بوده است و پیرو آن شهرداری مشهد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی ترافیک کرده است.

برگزاری جشنواره ملی ترافیک به منظور فرهنگ سازی ترافیک در مشهد

حسین شادکام در نشست خبری نخستین جشنواره ملی ترافیک در محل فرهنگسرای ترافیک افزود: این جشنواره برای نخستین بار در شهر مشهد با عنوان مسیر جدید با هدف ارتقا سطح دانش و نگرش، اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان، افزایش دانش به منظور پیشگیری از آسیب های رانندگی، ارائه الگوهای مناسب سبک رانندگی و عبور و مرور روان در شهر برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همیشه بیشترین هزینه در شهرها برای اصلاح معابر و احداث تقاطع های غیرهمسطح است چرا که منجر به سلامت ترافیکی و نجات جان شهروندان می شود، از این رو رانندگان و شهروندان که یکی از اضلاع ترافیک هستند متوجه بیشترین آسیب ها می شوند.

شادکام خاطرنشان کرد: دو مورد از بیشترین عواملی که منجر به جرح و فوت در عبور و مرور می شود مربوط به عبور سالمندان از خیابان و راکبان موتور سیکلت است که در زمینه راکبان موتور سیکلت در کشور اول هستیم.

وی یادآورشد: این دسته از عوارض و معضلات سبب شد تا به بخش آموزش و فرهنگ سازی شهرداری مشهد ورود جدی پیدا کند که پیرو آن از ماه ها قبل به تربیت مربیان و تولید قالب های آموزشی فاخر کرده ایم و افتتاح 15 فرهنگسرا در مشهد مهر تائیدی بر این موضوع است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: در حوزه آسیب های ترافیکی همواره آسیب های منجر به فوت و جرح دیده می شود ولی باید به این موضوع هم رسیدگی کرد که تنها آسیب های اساسی نباید مورد پیشگیری و فرهنگ سازی قرار بگیرد بلکه باید آسیب های پنهان و جانبی ترافیک مد نظر قرار گیرد.

شادکام افزود: آموزش یکی از راهکارهای معضلات ترافیک است و به همین منظور کلاس های آموزشی برای قشر کودک و نوجوان را در دستور کار خود قرار داده ایم و برتی توسعه امر آموزش و استفاده از ظرفیت نخبگان شهر و ظرفیت هنر اقدام به برگزاری این جشنواره کردیم.

وی عنوان کرد: فیلمنامه، فیلم کوتاه، تیزر، عکس و پوستر قالب های این جشنواره را به خود اختصاص می دهند و ایمنی راکبان موتور سیکلت و صبوری در تراکم ترافیک از موضوعات اصلی می باشد که مورد پیش بینی قرار گرفته است.

وی گفت: علاقه مندان از امروز تا پایان آذر ماه می توانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند و یکم تا هفتم دی ماه انتخاب آثار برگزیده، هشتم تا 15دی ماه داوری آثار صورت می گیرد و در انتها 18 مهر ماه همزمان  با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) مراسم اختتامیه آن و تقدیر از برگزیدگان برگزار می شود.

شادکام تصریح کرد: در بخش عکس سه جایزه 20، 10 و 5 میلیون ریالی، تیزر 30، 20 و 10 میلیون ریالی، فیلم کوتاه 40،30 و20 میلیون ریالی، فیلمنامه 15، 10 و 5 میلیون ریالی و پوستر 15،10 و 5 میلیون ریالی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: معمولا برای برگزاری جشنواره ها اختصاص دوسالانه به آنها سبب ایجاد فرصت تولید و تولید فاخر می شود ولی هنوز برای این جشنواره این موضوع تصمیم گیری نشده بلکه فقط ادامه آن مد نظر قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: افزایش بودجه فرهنگی شهرداری نشان از توجه ویژه ای ننهاد به موضوع فرهنگ در جامعه است و هم اکنون شاهد این هستیم که فعالیت های شاخصی در حوزه فرهنگ در یک ساله گذشته مشهد به وقوع پیوسته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.