قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز از تبدیل آرامستان ستارخان به مجموعه فرهنگی با طی مراحل شرعی و قانونی در برنامه سال های آتی خبر داد.

آرامستان ستارخان به مجموعه فرهنگی تبدیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ،  صادق نجفی در مراسم بهره‌برداری از مجموعه چندمنظوره فرهنگی ورزشی شهربانو، اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته با اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان، طرح تبدیل این آرامستان قدیمی به یک مجموعه فرهنگی و ورزشی، پس از طی مراحل شرعی و قانونی، مورد توجه شهرداری تبریز بوده و در صورت ایجاد شرایط لازم، اجرای آن در آینده آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: سامان‌دهی گلزار شهدای آرامستان ستارخان، به زودی توسط سازمان آرامستان‌ها آغاز و پیگیری خواهد شد.

شهردار تبریز احداث مجموعه چندمنظوره فرهنگی ورزشی شهربانو را از ارزشمندترین اقدامات شهرداری منطقه 10 در راستای رفع نیازهای فرهنگی و ورزشی بانوان خواند و افزود: حمایت شورای اسلامی شهر تبریز، از پروژه‌های ورزشی به خصوص در حوزه بانوان، شهرداری تبریز را در اجرای رویکردهای ورزشی، مصمم‌تر می‌کند.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بارندگی‌ روزهای اخیر، اظهار کرد: بارندگی بیش از 82 میلی‌متر در روزهای اخیر، نقش چشمگیری در روند دریاچه ارومیه داشته و امید به احیای این حوزه زیست‌محیطی بیشتر کرده است.

پیش از سخنان شهردار تبریز، باقر خوشنواز شهردار منطقه 10 با ارایه گزارشی از اهم اقدامات این منطقه گفت: در شش ماه گذشته، حدود 280 میلیارد ریال، صرف تقویت زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی حوزه شهرداری منطقه 10 شده است.

وی با بیان این که حدود 80 درصد از وسعت حوزه منطقه 10 شهرداری را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، افزود: با این وجود پیشرفت های چشمگیری در یک سال اخیر در تقویت بافت فرسوده و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و ورزشی صورت گرفته است که احداث مجموعه چندمنظوره ورزشی شهربانو از آن جمله است.

خوشنواز حوزه مسئولیت خود را از مناطق پرجمعت و متراکم شهر تبریز خواند و یادآور شد: در سطح این محدوده، 11 سالن ورزشی برای فعالیت آقایان احداث شده و مجموعه چندمنظوره فرهنگی ورزشی شهربانو، نخستین سالن ورزشی ویژه بانوان در حوزه منطقه 10 است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.