قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی خواستار بازتعریف تشکیلات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها شد و گفت: چارت سازمانی بعد از گذشت زمان نیاز به بازنگری و بازتعریف دارد، باید یک تشکیلات چابک و سازمانی موفق داشته باشیم.

بازتعریف تشکیلات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در گردهمایی مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در تبریز اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به مثابه تمامی عرصه‌ها در ساحت فرهنگ نیز اقدامات ارزشمندی علیرغم تحریم‌های اقتصادی و مشکلات مالی انجام داده است.
وی ایجاد امید و نشاط در میان اهالی فرهنگ و هنر را از مهمترین اقدامات دولت در طول یکسال گذشته دانست و افزود: خوشبختانه در تمامی شهرهای استان شاهد برگزاری نشست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت های مختلف فرهنگی هستیم که عامل مهمی در ایجاد نشاط فرهنگی در استان شده است.
جبارزاده با تأکید بر رویکرد کاهش هزینه در فعالیت‌های فرهنگی گفت: به دنبال تدوین سند تدبیر و توسعه در استان هستیم، معتقدیم زمانی که منابع محدود است، نمی توان در همه زمینه‌ها ورود پیدا کرد، از این رو باید با منابع محدود وارد مقوله‌های مهم و هسته‌های کلیدی شویم که در این سند به مسائل مهم استان رسیدگی می شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ، آداب، رسوم و زبان در سند تدبیر و توسعه استان مورد توجه جدی قرار گرفته است، اعتقاد داریم با عمل به این سند قطعا امید و نشاط نه تنها در میان اهالی فرهنگ و هنر بلکه عموم مردم ارتقاء خواهد یافت،
وی خواستار بازتعریف تشکیلات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها شد و گفت: چارت سازمانی بعد از گذشت زمان نیاز به بازنگری و بازتعریف دارد، باید یک تشکیلات چابک و سازمانی موفق داشته باشیم، تا بتوانیم به چشم‌اندازهای فرهنگی پیش‌بینی شده دست یابیم، با این اوصاف؛ امیدواریم نتایج این نشست به عنوان دستور کار در حوزه فرهنگ ارایه شود.
جبارزاده خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی استان در دولت تدبیر و امید نیازمند شیوه کار فرهنگی نوین برای نقش‌آفرینی بهتر در عرصه های فرهنگی هستند، خروجی برگزاری چنین نشست هایی می تواند شیوه‌نامه ای ارزشمند برای انجام این رسالت فرهنگی ارایه دهد.
استاندار آذربایجان‌شرقی رسالت امروز متولیان فرهنگی جامعه را بسیار حساس و خطیر دانست و افزود: نباید تنها به گذشته پرافتخار فرهنگی، هنری و ادبی خود افتخار کنیم، امروز نیز باید زمینه برای رشد و تعالی هنرمندان مستعد استان فراهم شود.
وی  خواستار همگرایی فعالان فرهنگی کشور شد و گفت: اگر تمام متولیان فرهنگی یکدل و هم‌صدا نباشد، خروجی فعالیت های فرهنگی آنگونه که باید و شاید مطلوب نخواهد بود، اما این نوید داده می شود که تمامی فعالان، صاحب‌نظران و متولیان فرهنگی در استان آذربایجان شرقی با وحدت‌نظر حرکت می‌کنند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.