وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح استفاده از ظرفیتهای خالی مدارس غیردولتی در راستای سیاست توسعه مشارکت هاست وتعارضی بااین اصل قانون اساسی ندارد.

500 هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر فانی با اشاره به بحث خرید خدمت از مدارس غیردولتی گفت: باعنایت به اصل 30 قانون اساسی تحصیلات تا پایان دوره متوسطه رایگان است و طرح استفاده از ظرفیت های خالی مدارس غیردولتی در راستای سیاست توسعه مشارکت هاست وتعارضی بااین اصل قانون اساسی ندارد.

وی افزود: تصور کنید ظرفیت کلاس در مدرسه دولتی شهرستانی 40 نفر است با این طرح 10 دانش آموز در مدرسه غیردولتی با پرداخت هزینه توسط دولت آموزش می بینند که محل اشکال نیست.

وزیر آموزش وپرورش درخصوص نحوه انتخاب 10 دانش آموز از مدرسه دولتی،گفت: بررسی می کنیم که منزل کدام یک از این 10 نفر به آن مدرسه نزدیک تر است که رفت و آمد راحت تری داشته باشند واین عین عدالت آموزشی است که تعداد دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی به حالت استاندارد برسد.

فانی با اشاره به این که کیفیت آموزشی بعضی از مدارس غیردولتی بالاتر از مدارس دولتی است ، بیان کرد: بااجرای این طرح امکانات فقط در امتیازبخشی خاصی از جامعه قرار نمی گیرد که البته مخالفانی هم دارد.

وی با بیان اینکه 500 هزار صندلی خالی سرمایه بلااستفاده ملی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری پیش بینی می شود فقط بتوانیم از 200 هزار صندلی خالی این مدارس استفاده کنیم

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.