معاون پارلمانی وزیر ارشاد با اشاره به نامه رییس کمیسیون فرهنگی به وزیر ارشاد برای جلوگیری از اکران چند فیلم سینمایی، تاکید کرد که نگرانی‌ها در مورد این فیلم‌ها برطرف شده و فیلم‌های «قصه‌ها» و «من عصبانی نیستم» در نوبت اکران قرار دارند و به موقع اکران خواهند شد.

وعده معاون پارلمانی وزارت ارشاد برای اکران دو فیلم
حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگویی با (ایسنا)، در این‌باره عنوان کرد: نامه‌ای از سوی کمیسیون فرهنگی نوشته شد و پاسخ اخیر آقای وزیر ارشاد در راستای شرح وظایف دو قوه بود. قوه مقننه، قوه تقنینی و نظارتی است و قوه مجریه، قوه اجرایی است. پاسخی که آقای جنتی دادند به نوعی حاکی از این بود که ما به نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان و کمیسیون‌های نظارتی احترام می‌گذاریم اما متعارف و معمول نیست که کمیسیون‌های نظارتی مجلس در حیطه اجرا وارد شوند و دستگاه‌ها را وادار به انجام کاری کنند.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد تصریح کرد: این پاسخ، قانونی و مبنی بر شرح وظایف قوا بود، چیز عجیبی نبود منتهی بعضی پاسخ وزیر را بزرگ‌نمایی کردند.

وی تصریح کرد: فیلم‌هایی که مدنظر کمیسیون بود تا اکران نشود با حضور رییس سازمان سینمایی و اعضای کمیسیون فرهنگی در جلسه‌ای بررسی شد و می‌شود و نمایندگان اقناع شدند که خیلی از آنچه در نامه آمده اصلا موضوعیت ندارد. بعضی فیلم‌ها اصلا در دستور اکران نیست، برخی فیلم‌ها را خود کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان تقاضای اکران ندادند.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد افزود: آنچه که مسلم است دو فیلم است که آنها بیشتر روی آن حرف دارند؛ «من عصبانی نیستم» و «قصه‌ها». درباره فیلم «قصه‌ها» چند بار بحث و صحبت شد و هیچ کس ایراد شکلی و محتوایی نسبت به این فیلم نگرفته است. نقطه ضعفی در این فیلم دیده نشده و معترض هیچ کس و هیچ جریانی نیست بلکه یک فیلم اجتماعی است.

نوش‌آبادی درباره فیلم «من عصبانی نیستم» نیز توضیح داد: بعضی‌ها نسبت به این فیلم اعتراض و انتقاد داشتند، ملاحظاتی هم بود و در بعضی سکانس‌هایش نگرانی‌هایی وجود داشت که بازبینی شد و بعضی از قسمت‌هایش علی رغم اینکه تهیه‌کننده و کارگردان راضی نبودند، حذف شدند ولی وقتی که کاری باید انجام گیرد انجام خواهد شد و ما نمی‌توانیم به خاطر اکران یک فیلم، وزارتخانه یا دولتی را هزینه کنیم بنابراین نواقص آن فیلم برطرف شد و آماده اکران است.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد تاکید کرد: دو فیلم «عصبانی نیستم» و «قصه‌ها» هر دو در نوبت اکران قرار دارند و به موقع اکران خواهند شد.

نوش‌آبادی در پاسخ به این پرسش که آیا نگرانی‌ها و ایرادات مطرح شده توسط کمیسیون به طور کامل برطرف شده به ایسنا گفت: نگرانی‌ها در مورد این فیلم‌ها برطرف شد اما عده‌ای هم هستند که هنوز می‌گویند آنچه ما می‌خواستیم نشده است ولی ما بر اساس چارچوب‌های قانونی به فیلم‌ها مجوز می‌دهیم؛ شورای مربوطه فیلم‌ها را دیده و بازبینی کرده و اگر اشکالاتی هم بوده برطرف شده است بنابراین مشکل خاصی هم برای اکران وجود ندارد و به موقع اکران خواهند شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.