رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از تعهد و همکاری بیمارستان های خصوصی و بیمه های تکمیلی برای اجرای مفاد کتاب جدید ارزش نسبی خدمات پزشکی خبر داد.

آمادگی بیمارستان های خصوصی و بیمه های تکمیلی برای اجرای کتاب تعرفه ها
 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا دکتر « علی اکبر ولایتی » در نشست نمایندگان بیمارستان های خصوصی و اعضای انجمن صنفی این بیمارستان ها گفت : وزارت بهداشت و بیمه ها تعهد کردند تا پرداختی تعرفه ها بر اساس این کتاب به خوبی صورت پذیرد.

ولایتی؛ همراهی مدیران بیمارستان های خصوصی در اجرای طرح تحول سلامت را بسیار با اهمیت دانست و گفت : خوشبختانه تمام این مدیران و همچنین نمایندگان بیمه های تکمیلی موافقت خود را با امضای میثاق نامه برای اجرای کتاب ارزش نسبی در این جلسه ، اعلام کردند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت : البته شاید از سویی نیز این کتاب اشکالاتی داشته باشد که از مشاور وزیر در امور بیمارستان های خصوصی که در این جلسه حضور داشت ، این قول را گرفتیم تا برای بر طرف کردن نواقص احتمالی کتاب یاد شده ، بازنگری های لازم صورت پذیرد و به وزیر بهداشت نیز اعلام شود.



** تعرفه های پزشکی هنوز واقعی نیست

دکتر « محمود طباطبایی » مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی در نشست نمایندگان بیمارستان های خصوصی نیزگفت: تعرفه های پزشکی به رغم افزایش حدود دو برابری، هنوز واقعی نیست.

طباطبایی اظهارداشت: در همین راستا جلسه ای با حضور مدیران بیمارستان های خصوصی و نمایندگان بیمه برای توافق جهت اجرای کتاب تعرفه گذاری خدمات درمانی تشکیل شد که در این جلسه تفاهمنامه نهایی به صورت مکتوب توسط بیمه و اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی ، امضاء شد.

طباطبایی گفت: بخش خصوصی و بیمه ها ، همانگونه که به دولت قول داده شد ، در صدد همراهی با وزارت بهداشت برای اجرای کتاب تعرفه خدمات درمانی هستند تا دغدغه خاطر مردم برای گرفتن خدمات بستری در بخش خصوصی برطرف شود.

وی افزود: با اجرای دقیق کتاب تعرفه های خدمات، رابطه مالی بین بیمار و پزشک وجود نخواهد داشت و ن بیمه ها رابط بین بیمار و پزشک می شوند.

طباطبایی اظهار امیدواری کرد تا تعرفه های درمانی طی برنامه ای چهار تا پنج ساله از سوی وزارت بهداشت و با تقویت بیمه ها و تخصیص اعتبارات مناسب ، به قیمت واقعی برسد .



** کاهش در آمد بیمارستان های خصوصی با اجرای کتاب تعرفه ها

«سید غلامرضا فنایی» مدیر عامل بیمارستان عرفان هم در این جلسه گفت : در آمد بیمارستان های خصوصی با اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت ، کاهش می یابد اما این بیمارستان ها برای اجرای این کتاب مصمم هستند.

وی به عنوان مثال افزود : پیش از ابلاغ این کتاب، 50 درصد تعرفه جراحی ها را به عنوان حق اتاق عمل و 25 درصد را برای ریکاوری و برای هر دستگاه پیشرفته هزینه می گرفتیم اما در کتاب جدید فقط برای اتاق عمل می توان 15 درصد دریافت کرد.

این عضو انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی افزود: با این وجود اگر کتاب تعرفه خدمات درمانی اجرا شود و درآمد پزشک و تعرفه متناسب با تورم تغییر یابد رابطه نامناسب بین پزشک و بیمار از بین خواهد رفت.



**سامانه جدید رسیدگی به دریافت های غیرمتعارف

«علی فتاحی » معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشورنیزدراین نشست از راه اندازی سامانه جدید رسیدگی به زیرمیزی خبر داد و گفت: جرم دریافت های غیرمتعارف، دیگر یک جریمه نیست، بلکه محرومیت از طبابت به شمار می آید .

فتاحی ، درباره میزان نظارت ها برای جلوگیری از دریافت های غیرمتعارف عنوان کرد: در گذشته برای این نظارت ها جداگانه عمل می شد ولی در روند جدید ، یک ستاد بوجود می آید و شکایت ها در آن رسیدگی خواهد شد. وی ادامه داد: شاکی ها نیز می توانند به دانشگاه ها و نظام پزشکی ها مراجعه کنند و به زودی نیز سامانه ای اعلام می شود تا مردم شکایت خود را از این طریق اعلام و پیگیری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.