جواد حسینی : مخبر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حمایت از تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر جلوگیری از ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه های کشور گفت: ...

مخبر فراکسیون ورزش مجلس : این بار حق را به فدراسیون می دهیم

« تا وقتی رسانه ملی حق واقعی فوتبال را قبول نکند باید فدراسیون فوتبال بر تصمیم خود پابرجا بماند چون  قانون حق پخش یکی از روش های درآمدزایی فوتبال است » سید هادی حسینی مخبر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی موضع صریح فراکسیون ورزش را اعلام کرد و ضمن حمایت از مجموعه مدیریت فوتبال به سوالات به وجود آمده در این جریان پاسخ داد

     دلیل حمایت فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از موضع فدراسیون فوتبال در قبال رسانه ملی چیست؟

دقیقا بر اساس نظر کارشناسی می گوییم که فدراسیون فوتبال با منطق این کار را انجام داده است. وقتی ما در مجلس دولت را از کمک مالی به باشگاه های فوتبال منع کردیم باید به این فدراسیون و باشگاه ها برای درآمدزایی مجوز بدهیم، آنها همانند تمام کشورهای دنیا می خواهند کالای تولیدی خود را به تلویزیون بفروشند، این اصل بی انصافی است که تلویزیون بابت خرید و استفاده از این محصول پول ندهد. چطور تلویزیون بابت یک سریال میلیاردها تومان هزینه می کند حالا فوتبال همانند یک فیلم سینمایی نیاز به پول دارد اگر آنها می خواهند از این امتیاز استفاده کنند باید پول هم پرداخت کنند.

     اما مسوولان رسانه ملی معتقدند رقم درخواستی فدراسیون فوتبال بیش از اندازه زیاد است . نظر شما و مجلس در این رابطه چیست؟

من و همکارانم در مجلس معتقدیم که پولی که فدراسیون فوتبال از صدا و سیما طلب کرده است رقم زیادی نیست. مگر کسی به صدا و سیما می گوید فلان مبلغ را بابت یک تیزر تبلیغاتی دریافت کند که حالا انتظار دارند برای فوتبال رقم تعیین کنند. مگر تلویزیون مبلغ کمی بابت آگهی های بازرگانی خود در جریان بازی های فوتبال از مشتریان خود دریافت می کند که حالا معتقدند که باید رقم پرداختی بابت حق پخش تلویزیونی کم باشد.

       مردم حق تماشای فوتبال را دارند این دعوا به سود هواداران فوتبال نیست؟

مردم حق دارند اما وقتی صدا و سیما نمی خواهد واقعیت را قبول کند چاره ای نیست! مطمئن باشید اگر این روند ادامه داشته باشد مردم هم متوجه می شوند که حق با فوتبال است.شما مطمئن باشید اگر اعتراض ها بالاتر برود صدا و سیما مجبور می شود از مواضع خود عقب نشینی کند. من امیدوارم فدراسیون فوتبال و شخص علی کفاشیان بر سر حرف خود بماند و همچنان در برابر صدا و سیما مقاومت کند.

     در این مساله ضعف قانون گذاری هم احساس می‌شود ؟

اشکال کار همین جاست، آن روز که ما در قانون آوردیم که صدا و سیما 40 درصد از درآمدهای خود از این کانال را به عنوان حق پخش تلویزیونی به فدراسیون فوتبال پرداخت کند دوستان صدا و سیما رایزنی کردند و با اصرار فراوان مانع تصویب این قانون شدند تا پولی بابت حق پخش تلویزیونی پرداخت نکنند حالا این نتیجه کار شده است.

     اما تبعات این کار به ضرر طرفین خواهد بود

مهم نیست که اسپانسر از ادامه کار انصراف دهد، مهم اینست که حق به حقدار می رسد. شما مطمئن باشید اگر یک فصل فدراسیون اجازه ورود دوربین ها به ورزشگاه را ندهد هرچند ممکن است قراردادش با شرکت اسپانسر لغو شود اما قطعا می تواند رقم درخواستی خود را از صدا و سیما بگیرد. شما فکر می کنید پخش نکردن داربی برای صدا و سیما کم هزینه خواهد بود؟ وقتی دویست هزار نفر پشت در ورزشگاه آزادی بمانند چون این بازی پخش تلویزیونی نمی شود آنگاه رسانه ملی مجبور می شود رقم درخواستی را پرداخت کند.

      برنامه 90 با این وضعیت با مشکل جدی رو به رو خواهد شد؟

دقیقا همین اتفاق خواهد افتاد. شما تا به حال با خود فکر کرده اید که صدا و سیما از این فوتبال چه درآمدی داشته است؟واقعیت این است که صدا و سیما بابت دعوای فوتبالیست ها و دعوای مربیان پول در می آورد. وقتی صدا و سیما نتواند دعواهای فوتبال را پوشش بدهد آنگاه منابع درآمدزایی هم از بین خواهد رفت بعد می بینیم که همین دوستانی که امروز در برابر پرداخت نکردن حق پخش تلویزیونی مقاومت می کنند با دل و جان به دنبال امضای قرارداد می آیند.

     گفته می شود نمایندگان مجلس قصد دارند در جلسات هفته آینده فراکسیون ورزش از فدراسیون فوتبال در این ماجرا حمایت کنند و به این مساله ورود کنند؟

ما جایی که باید عملکردها را نقد کنیم به موقع وارد عمل می شویم و زمانی که نیاز به حمایت باشد به ماجرا ورود می کنیم. این بار حق را به فدراسیون می دهیم به همین دلیل هفته آینده با نمایندگان و اعضای فراکسیون در این رابطه جلسه خواهیم داشت و قطعا با ارائه راهکاری به مجموعه فدراسیون فوتبال کمک خواهیم کرد تا در این مسیر به نتیجه ای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.