پیشنهاد سردبیر

عظیمی: رم، هفت گل در خانه دریافت کرد! بایرن مونیخ در ورزشگاه المپیک رم به راحتی قدم زد و با بازیکنان هجومی اش تا جایی که می‌توانست دروازه دسانکتیس را فرو ریخت.

بایرن؛ کابوس همیشگی گارسیا

درس بزرگی که تیم آلمانی به رم و رویاهای اروپایی این تیم و رودی گارسیا داد، به این راحتی قابل فراموشی نخواهد بود، ضمن اینکه این اولین بار نبود که مربی فرانسوی رم مقابل بایرن تحقیر می‌شد. در رقابتهای چمپیونزلیگ دو سال پیش در روز 7 نوامبر 2012 رودی گارسیا روی نیمکت لیل حضور داشت. او در سه بازی گروهی نخست هیچ امتیازی کسب نکرده بود و در روز چهارم در مونیخ به مصاف باواریایی ها رفت. بایرن یک ارتش ویران کننده بود. درست همچون تیمی که سه شنبه شب در ورزشگاه المپیک به میدان رفت. بعد از 33 دقیقه ژرمن ها با نتیجه 5-0 از حریف پیش افتادند. این بار پنج گلی که بایرن به رم زد، در 35 دقیقه شکل گرفتند. تیم هاینکس در آن بازی با نتیجه 6-1 پیروز شد و همان سال جام قهرمانی چمپیونز را بالای سر برد؛ ولی دو آمار تلخ دیگر مربوط به همین رقابتها در استادیوم المپیک رم وجود دارد که تردیدهای موجود در مورد وضعیت اسفناک فوتبال ایتالیا در اروپا را نشان می‌دهد.

هیچگاه در رقابتهای اروپایی، یک تیم ایتالیایی به این اندازه در خانه گل دریافت نکرده و هرگز از دهه پنجاه میلادی تا امروز یک تیم ایتالیایی در نیمه نخست با پنج گل از حریفش عقب نیفتاده بود. رم در 45 دقیقه درهم شکست. اگرچه هیچکس فراموش نکرده که جلوروسی در نیمه نخست بازی مقابل منچستریونایتد در روز 10 آوریل 2007 با نتیجه 4-0 از حریف خود عقب افتاده بودند؛ آن موقع اسپالتی روی نیمکت رم حضور داشت و در آن بازی هم رم هفت گل دریافت کرد. در اولدترافورد بازی دو تیم با نتیجه 7-1 تمام شد، همان نتیجه ای که سه شنبه شب در استادیوم المپیک رم رقم خورد. ژرمن ها در زدن هفت گل به حریفان تبحر خاصی دارند. آنها در نیمه نهایی جام جهانی هم با همین تعداد گل برزیل را در خانه اش تحقیر کردند. شکست رم در خانه از نظر روحی عواقب تلخی برای این تیم در پی خواهد داشت واز نظر آماری هم به ضرر فوتبال ایتالیا تمام شد.

 

گارسیا: تقصیر من بود

رودی گارسیا مسؤولیت شکست سنگین برابر بایرن مونیخ را پذیرفته و در این زمینه گفت: «تیم ما از نظر ذهنی افت نکرد، بلکه افت ما از نظر تکنیکی بود. به بایرن اجازه بازی کردن در نیمه اول را دادیم و تقصیر من بود. من در استراتژی ام اشتباه کردم و باید بسته تر بازی می‌کردیم. ما در این بازی تماشاگر بودیم و از این موضوع خوشم نمی آید، برای اینکه باید به شکل دیگری ظاهر می‌شدیم. این شکست نشان داد که برای رسیدن به سطح تیمهای مطرح دنیا چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم. شکست  مقابل بایرن مونیخ طبیعی است، برای اینکه آنها همیشه برنده می‌شوند ولی این یک سیلی دردناک بود. خوشبختانه در نیمه دوم واکنش نشان دادیم و بدون نویر می‌توانستیم یکی دو گل بیشتر بزنیم. اما شنبه آینده باید نشان دهیم که از نظر ذهنی همچنان قدرتمند هستیم. تنها خبر خوب تساوی زسکا و سیتی بود که به ما اجازه داد، همچنان در مکان دوم جدول باشیم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.