باغ موزه دفاع مقدس مشهد، ارزشهای دفاع مقدس را به جهانیان عرضه می کند

 

 

مرتضی روشنی: جلسه هم اندیشی شهردار و اعضای شورای شهر مشهد با فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

سردار باقرزاده در این نشست با تقدیر از زحمات شهرداری مشهد برای اختصاص زمین باغ موزه بیان کرد: با توجه به قدمت و سابقه مشهد و نقش پررنگ آن در همه ادوار تاریخی ایران و ظرفیتهای توریستی احداث باغ موزه در این کلان شهر می‌تواند در ترویج و نشر ارزشهای دفاع مقدس به همه جهانیان مؤثر باشد.

وی افزود: کار احداث نخستین باغ موزه را سردار سلیمانی در کرمان آغاز کرد و امروز بجز چند استان خوشبختانه موزه‌های دفاع مقدس را در سایر نقاط کشور داریم که یا تکمیل شده و یا در دست تکمیل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نقش هر استان در دفاع مقدس، باغ موزه‌ها در آن استانها طراحی شده‌اند مثلاً در در گیلان عبور از مرداب و در ایلام عملیات کوهستانی از همین رو در خراسان رضوی به دلیل نقش محوری و پتانسل بالای فرهنگی دو محور عملیات کربلای 5 و بخشی از عملیات کربلای 3 را تدارک دیده‌ایم.

سردار باقرزاده با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری‌ها اجرای کارهای فرهنگی است گفت: شهرداری باید در این راه تلاش ویژه داشته باشد چون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به تنهایی نمی‌تواند موزه را بسازد و نیاز به همکاری همه جانبه دارد.

باقرزاده گفت: مقام معظم رهبري نیز تأکید دارند برای دفاع مقدس کارها باید عمیق، ماندگار و اثر بخش باشد از همین رو ما هم توجه ویژه روی محتوا موزه ها داریم.

شهردار مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای شهر یکی از بهترین نقاط مشهد را در اختیار بنیاد قرارداده اظهار  داشت: با توجه به حجم بالای زائران داخلی و خارجی این پروژه را باید به چشم یک پروژه ملی دید و برای آن از اعتبارات ملی ردیف جداگانه تخصیص داد.

سید صولت مرتضوی افزود: همه اعضای شورای شهر برای ادای دین به شهدا آماده هرگونه همکاری هستند اما بنیاد حفظ آثار و نهادهایی مانند ارتش، سپاه و جهاد نیز می‌باید در ساخت این باغ موزه وظایف خود را انجام دهند.

وی اظهار کرد از نظر محتوا نیز وجود با برکت امام رضا (ع) نقش مردم خراسان در انقلاب اسلامی و البته دلاورمردی‌های آنان در دفاع مقدس می‌تواند ایده بخش محتوای این باغ موزه باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.