قدس آنلاین-شهرکرد:دولت روحانی، منتخب همه ملت ایران  بوده و امروز از حمایت مراجع عالیرتبه نظام  و مقام رهبری نیز برخوردار است.

دولتمردان تدبیر و امید با همه گروه ها و سیاسیون دلبسته نظام تعامل دارند 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،استاندار چهار محال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان شرکت کرد و به سئوالات و ابهامات خبر نگاران استان پاسخ گفت.

قاسم سلیمانی در ابتداء ضمن عرض تسلیت رحلت عالم ربانی آیت الله شیخ محمد رضا مهدوی کنی به مقام رهبری،رئیس جمهوری و خانواده آن مرحوم و همه ملت ایران در گذشت آن فقید سعید را ثلمه جبران ناپذیز عنوان کرد.

در ادامه استاندار به رویکرد و عملکرد یک ساله خود از زمان انتصابش تا کنون که حدود 11 ماه می گذرد پرداخت و از عملکرد دولت تدبیر امید در کلان و مدیران ارشد دولتی استان دفاع کرد و همه مدیران را خدمتگزاران نظام و ملت فهیم ایران عنوان کرد.

رئیس شورای ادارای استان افزود: دولت روحانی، منتخب همه ملت ایران  بوده و امروز از حمایت مراجع عالیرتبه نظام  و مقام رهبری نیز برخوردار است.

وی ادامه داد:رئیس جمهوری به عنوان فرد مورد وثوق و اعتماد امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری، جز منافع ملی، تحقق منویات رهبری نظام و خواست ملت به چیز دیگری نمی اندیشد و بر این اساس دولت نیز خود را درگیر حاشیه های سیاسی نمی کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه تیم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دولت دکتر روحانی آن گونه هماهنگ و مدبرانه عمل کرد که در مدت پذیرش مسئولیت به موفقیت های فراوانی دست یافته است.

استاندار چهارمحال وبختیاری مهار تورم لجام گسیخته، کاهش تنش های اقتصادی و حاکم شدن ثبات در قیمت طلا و ارز، افزایش امید بهبودی در میان مردم و امید به زندگی و تعامل با جهانیان با حفظ عزت اسلامی و عزت ملی، در چارچوب حفظ منافع ملی را از دستاوردهای دولت یازدهم در مدت یکساله پذیرش مسئولیت عنوان کرد.

وی با بیان کاهش 28 درصدی رشد تورم در کشور از 50 درصد به 24 درصد، گفت:در این مدت، نظم مالی به کشور بازگردانده شد و تندروی های سیاسی نیز مهار شد.

سلیمانی کاهش تنش های داخلی و تعامل با همه جناح های سیاسی را از دیگر دستاوردهای یکساله فعالیت دولت یازدهم بیان کرد و افزود:این دولت، اعتبار جمهوری اسلامی ایران را در میان ملت های جهان بالابرد و نشان داد که ملت ایران، توان مواجهه با مشکلات عدیده را دارد.

وی افزود: در برش استانی نیز، مسئولان دولت با همه گروه ها و سیاسیون دلبسته نظام تعامل دارند و برای پیگیری تحقق برنامه های دولت به ویژه مصوبات سفر، با افرادی که از هر جناحی بتوانند کمک کنند، همکاری دارد.

استاندار چهارمحال وبختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح روند پیگیری اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان در مردادماه، افزود:اجرای پروژه راه آهن اصفهان -شهرکرد- خوزستان، تکمیل طرح های فولادی، سرعت بخشی اجرای طرح های انتقال آب و رونق بخشی گردشگری و تهیه سند جامع این صنعت در استان و تکمیل جاده ارتباطی به استان خوزستان از مهم ترین مصوبات این سفر بود.

رئیس شورای تامین استان تصریح کرد:در این سفر همچنین مصوب شد که 90 پروژه زیربنایی استان چهارمحال وبختیاری تا پایان سال 93 و سال آینده تکمیل و بهره برداری شود که از این مصوبات می توان به تکمیل جاده های چهارخطه و طرح های اشتغالزا نام برد.

وی گفت:در مجموع برای تکمیل این طرح ها 4 هزار و 720 میلیارد ریال اعتبار تخصیص می یابد که 300 میلیارد ریال آن در سال آینده و مابقی آن نیز در سال جاری اختصاص می یابد

استاندار چهارمحال وبختیاری تاکید کرد:از مجموع اعتباراتی که سال جاری باید اختصاص یابد، 800 میلیارد ریال از بند 10 و 12 و مناطق محروم ابلاغ شده و 130 میلیارد ریال اعتبار نیز از تبصره بودجه ماده 185 قانون برنامه پنجم توسعه کشور به صورت کامل تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد:در حال حاضر، همه طرح های راهسازی استان نظیر چهارخطه بن- شهرکرد، شهرکرد-شلمزار، کمربندی شمال شهرکرد، جاده شهرکرد-سامان و جاده ارتباطی بروجن-لردگان فعال است و با تکمیل این طرح ها، تحول عظیمی در رونق اقتصادی استان و خروج از بن بست انجام می شود.

سلیمانی همچنین با بیان دستاوردها در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، اضافه کرد:سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای دهکده سلامت و ورزشی استان چهارمحال وبختیاری با هزینه 610 میلیارد تومان اعلام آمادگی کرده است که این سرمایه گذار در حال اخذ مجوزهای لازم است.

وی اجرای طرح سرمایه گذاری با موضوع انرژی پایدار با مشارکت سرمایه گذار خارجی و اعتبار 3 میلیارد دلار را از دیگر دستاوردها خواند و افزود:این سرمایه گذار نیز امور مقدماتی اجرای کار را می گذراند.

استاندار چهارمحال وبختیاری در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان اضافه کرد:مجموع اعتبارات بند 10 و 12 ستاد حوادث از سال 87 تا نیمه نخست 93 که به استان اختصاص یافت، 600 میلیارد ریال بود که این اعتبار طی 14 ماه گذشته به 2 و 333 میلیارد ریال افزایش یافت

وی افزود:700میلیارد ریال اعتبار نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی به جاده های چهارمحال وبختیاری اختصاص یافت و 200 هزار تن قیر نیز از سوی این وزارت به استان اختصاص یافت که توانستیم 280 کیلومتر از جاده ارتباطی استان را آسفالت کنیم.

سلیمانی همچنین با تشریح روند تکمیل دیگر طرح های راهسازی استان، گفت:حدود 45 کیلومتر از جاده شهرکرد به خوزستان از مسیر مسجدسلیمان در محدوده گردنه تاراز آسفالت شده است و با خرید ماشین آلات راهسازی از سوی ستاد حوادث غیرمترقبه و تحویل آن به راه و شهرسازی، برخی از مشکلات ارتباطی مردم دهستان موگویی در زمستان رفع می شود.

استاندار افزود:زیرسازی و شن ریزی حدود 33کیلومتر از جاده های دهستان موگویی انجام شده است و در راستای خروج این دهستان از بن بست ارتباطی نیز اقداماتی در دست انجام است.

استاندار چهارمحال وبختیار ی همچنین در خصوص اجرای طرح های انتقال آب از استان به استان های دیگر نیز، افزود:بر اساس مصوبه شورای عالی آب کشور، برای انتقال آب از بهشت آباد، باید لوله جایگزین حفر تونل شود

قاسم سلیمانی همچنین، اصلاح سیستم آبیاری از غرقابی به نوین و استفاده کارخانه های در مسیر از سیستم پساب صنعتی را از دیگر مصوبات شورای عالی آب کشور در خصوص زاینده رود عنوان کرد.

وی میزان برداشت آب از منابع و نحوه انتقال را از موضوعات مهم در اجرای این طرح ها خواند و افزود:تغییر مسیر زاینده رود بر اساس قوانین زیست محیطی قابل قبول نیست و این مهم نیز باید در اجرای این طرح ها در نظر گرفته شود.

سلیمانی با بیان اینکه تونل گلاب 2 تاکنون مجوز زیست محیطی و مجوز 213 ندارد و برای اجرا حتما باید مجوزها را کسب کند، گفت:بر اساس رژیم زیستی، زاینده رود باید سالانه 130 میلیون متر مکعب به این رودخانه اختصاص یابد، تخصیص 90 میلیون متر مکعبی چهارمحال وبختیاری مدنظر گرفته شود، تخصیص آب استان یزد به میزان 100 میلیون متر مکعب منظور شود و به تصفیه خانه بابا شیخعلی نیز سالانه 400 میلیون متر مکعب تخصیص یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.