قدس آنلاین-شهرکرد،صادرات امسال درمقایسه باصادرات 130 میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته به دلیل اوضاع نابسامان کشور عراق که عمده کالاهای استان به این کشور صادر می شود، کاهش داشته است 

از صادر کنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری تقدیر شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، در این آیین که به همت اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی وسازمان صنعت، معدن وتجارت استان برگزارشد، شرکت برفاب،بابک متال، رسا خطوط، همایون گاز و مهرافروز سامان به عنوان واحدهای برتر صادراتی استان معرفی شدند.

 به مناسبت روز ملی صادرات صادرکنند گان برتر و فعالان صادراتی چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در آیینی با حضورمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت،رئیس سازمان معدن و تجارت استان و مسئولان محلی استان تقدیر شد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این مراسم از تحقق 95درصدی میزان صادرات مورد انتظار این سازمان در شش ماهه نخست امسال خبرداد.

نعیم امامی کلیشادی افزود: میزان صادرات صنعتی تعهد شده استان در شش ماهه امسال 100میلیون دلار بود که 90 میلیون دلار آن محقق شده است.

وی اظهارداشت: صادرات امسال درمقایسه باصادرات 130 میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته به دلیل اوضاع نابسامان کشور عراق که عمده کالاهای استان به این کشور صادر می شود، کاهش داشته است 

امامی کلیشادی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری از زیر ساخت های مطلوبی در بخش صنعت برخوردار است

وی افزود: وجود 30 شهرک صنعتی زمینه فعالیت2 و 300 واحد صنعتی در این استان را فراهم کرده است

ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان سرمایه گذاری 120هزار میلیارد ریالی استان دربخش صنعت تصریح کرد: این میزان سرمایه گذاری در مدت اخیر در مقایسه با سرمایه گذاری 20هزار میلیارد ریالی در طول فعالیت سازمان مبین مساعد شدن و بهبود زیر ساخت ها در بخش صنعت است. 

امامی کلیشادی همچنین از افزایش 32 درصدی آموزش برای فعالان تولیدی و صادراتی استان درسال جاری خبرداد و گفت: امسال 17 کارگاه آموزشی در زمینه تولید، توزیع و صادرات محصولات برگزار شده است.

وی با بیان تعطیلی 357 واحد تولیدی و صنعتی و تعطیلی 45درصد صنایع استان به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی کشور در دولت گذشته، همکاری مسئولان برای راه اندازی و حمایت ازاین واحدهای صنعتی را خواستار شد.

شایان ذکر است ازشرکت برفاب، سیمان شهرکرد، ورق خودرو، شیرخشک نوباوه ، شرکت فنی مهندسی سعادت و اروند سازان نیز به عنوان واحدهای فعال صادراتی و اداره گمرک، اداره کل استاندارد و بانک توسعه صادرات به عنوان ادارات فعال صادراتی تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.