محمدزاده: قدس ویژه خراسان - رئیس سازمان سرمايه گذاري و مشارکتهای اقتصادی شهرداری مشهد گفت: سعی خواهد شد به جای مشارکت با سرمایه‌گذاران، همکاری‌های شهرداری را با آنان بیشتر کنیم.

سرمایه گذاران خارجی در راه مشهد

محمدرضا مزجی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: معطل نگه داشتن سهام شهرداری در پروژههای مشارکتی در درازمدت به نفع مدیریت شهری نیست، بنابراین سعی میکنیم سهم شهرداری را در پروژههای مشارکتی در سریعترین زمان ممکن برداشت و در مقابل سرمایهگذاریها را تسهیل نماییم و از طریق مساعدت سرعت و وسعت سرمایهگذاریها را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: پرهیز از امور سیاسی، فعال نمودن ایثارگران و تجمیع سرمایههای خرد و توجه جدی به پیوست فرهنگی پروژهها با جدیت در دستور کار این سازمان قرار گرفته و سعی بر استقرار و اجرای عدالت در فعالیتها است.

وی درخصوص پیوست فرهنگی و نبود یک قاعده یا اصل تعریف شده در این حوزه نیز گفت: به دنبال تدوین آییننامهای با همین عنوان هستیم، اما توجه به پیامدهای فرهنگی پروژهها یک ضرورت است، زیرا افزون بر تأثیرهای مستقیم، تأثیر غیرمستقیم هم بر فرهنگ عمومی جامعه دارد، به طور مثال وقتی یک برج 20 طبقه در منطقه کم تراکم ساخته میشود و به حقوق مجاوران توجهی نمیشود یک پیام پیوست فرهنگی دارد و آن چیزی جز این نیست که «ما قادریم».

مزجی درخصوص تعریف منابع پایدار درآمدی در شهرداری نیز اظهار داشت: آنچه مسلم است برای تأمین منابع، مجوز فروشی خارج از قاعده نخواهیم داشت و به تناسب نیاز شهر و طبق قوانین پیش خواهیم رفت، از سوی دیگر استفاده از سرمایههای خرد مغفول مانده و با طراحی مدلهای مختلف سرمايه گذاري، جذب سرمایههای خرد یکی از اولویتهای کاری این سازمان خواهد بود.

سرخط چند خبر

* سرمایه گذاران از کویت، آفریقای جنوبی و افغانستان در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در مشهد هستند و به منظور تأمین منابع از طریق فاینانس تا پایان سال مبلغ 300هزار دلار توسط یک سرمایه گذار قطری وارد سرمایه گذاریهای شهری خواهد شد.

* شهرداری مشهد در 3 سال گذشته 400 هزار واحد مسکونی در 4 نقطه از شهر ساخته است که در مقابل املاک در مسیر پروژههای مشارکتی و شهری به صورت معوض به ساکنان این املاک تحویل میشود و هم اکنون پیشرفت این واحدها بین 35 تا 80 درصد است و اکنون شهرداری مشهد برنامهای برای فروش آزاد آنها ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.