قدس آنلاین یزد - مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: شفاف سازی اقتصادی هدف اصلی قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

شفاف سازی اقتصادی هدف قانون مالیات بر ارزش افزوده است

به گزارش قدس آنلاین از یزد  ، سید رضا نوربخش در جمع اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی استان اظهار داشت : مالیات بر ارزش افزوده از مزایای زیادی همچون توان درآمد زایی بالا برای دولت، پایه گسترده مالیاتی، سهولت اجرا، کاهش انگیزه فرار مالیاتی برخوردار است.

وی مشارکت مستقیم مؤدی در فرآیند مالیات گیری، تکیه به روش خود اظهاری، اعتماد به مؤدیان، ساز و کار خود کنترلی، پایین بودن هزینه اخذ مالیات به سبب خود اجرایی از دیگر مزایای این امر عنوان کرد.

نوربخش ساده ترین، رایج ترین مالیات در نظام مالیاتی را ، مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و افزود: با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به دلیل خصوصیات آن، از فرار مالیاتی و اجتناب از پرداخت مالیات جلوگیری می شود و چنانچه فراری هم صورت گیرد، به راحتی در زنجیره ی تولید و توزیع قابل شناسایی است.

رییس اتاق بازرگانی استان یزد از همکاری و تعامل اداره امور مالیاتی با صنعتگران قدردانی کرد و گفت: همانطور که با پرداخت مالیات میتوانیم به رشد و آبادانی کشورمان کمک کنیم از جهت دیگر نیز با اصلاح بند هایی از قانون مالیات بر ارزش افزوده سرمایه گذاری را تقویت و از رونق بیشتری برخوردار سازیم

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.