قدس آنلاین، الف.زمینی؛ دیدار صدها تن از «نخبگان جوان دانشگاهها و برگزیدگان المپیادها و جشنواره های جهانی و داخلی» با مقام معظم رهبری؛ ادامه خبرها در خصوص اسیدپاشی های اصفهان و عدم پخش تلویزیونی فوتبال دو تیم پدیده و استقلال از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "نفی بچه پولداری ملی" و "8 اسیدپاشی مشابه" تا "صدا و سیمای مورد نظر در دسترس نمی باشد"

نفی «بچه پولداری ملی»

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار صدها تن از «نخبگان جوان دانشگاهها و برگزیدگان المپیادها و جشنواره های جهانی و داخلی»، با تأکید بر ضرورت ایجاد یک زنجیره کامل و شبکه عظیم تولید علم در دانشگاهها و مراکز علمی تحقیقاتی افزودند: "ایران را باید با اتکای به منابع روی زمین یعنی هوش و استعداد جوانان و نخبگان کشور اداره کرد نه با تکیه بر درآمد  پرنوسان منابع زیرزمینی و نفتی."

در همین راستا در تیتر یک روزنامه "قدس" می خوانیم: "باید به جای نفت به هوش و استعداد جوانان تکیه کنیم"

روزنامه های مردم سالاری، عصرایرانیان، شرق، کار و کارگر و فرهیختگان در تیتری مشابه نوشتند: "نجات کشور در گروه تقویت بنیه علمی و اقتصاد دانش بنیان است"

همچنین روزنامه های کائنات،سیاست روز، اسرار، حمایت و جوان نیز تیتری مشابه داشتند: "اداره کشور بر مبنای فروش نفت خام شبیه «بچه پولداری ملی» است"

تیتر سه روزنامه همشهری، کیهان و شهروند نیز به این شرح است:

همشهری: "اتکا به هوش نخبگان به جای درآمدهای نفتی"

کیهان: "کشور با اتکا به نخبگان اداره می شود"

شهروند: "نفی «بچه پولداری ملی»"

***

 

8 اسیدپاشی مشابه با یک مظنون اصلی

در روزنامه های امروز خبرها در خصوص اسیدپاشی ها به 3 دسته تقسیم می شد. دسته اول مربوط به اطلاعات و سرنج های جدید در این مورد است.

در روزنامه "قدس" و از قول سردار احمد مقدم می خوانیم: "8 اسید پاشی مشابه با یک مظنون اصلی"

"آفتاب یزد" نیز در تیتر یک خود از "کشف سرنخ های جدید اسیدپاشی" خبر داد از قول فرمانده ناجا نوشت: "به نظر می رسد عامل اسیدپاشی ها یک نفر است"

"مردم سالاری" هم از قول "معاون حقوقی رئیس جمهور" نوشت: "انگیزه اسیدپاشی اصفهان شخصی بود"

*

تجمع در اعتراض به اسیدپاشی ها

دسته دوم خبرها در خصوص اسیدپاشی مربوط به تجمعی بود که اصفهانی و تهرانی در اعتراض به آن انجام داده بودند.

گفتنی است شماری از زنان و مردان اصفهانی حوالی ساعت 10 دیروز (چهارشنبه) با تجمع در مقابل دادگستری کل استان اصفهان، شعارهای «دادستان، دادستان جواب ما را بده» و «استاندار، استاندار جواب ما را بده، سر دادند.

در همین رابطه 4 روزنامه شهروند، آرمان امروز، روژان و شرق به انتشار خبر این تجمع در صفحه اول خود پرداختند.

شهروند نوشت: "تجمع اصفهانی ها و تهرانی ها در اعتراض به اسیدپاشی ها"

*

معاینه قربانی اسیدپاشی توسط وزیر بهداشت

دسته سوم خبرها در خصوص اسیدپاشی های اصفهان؛ مربوط به معاینه چشم وزیر بهداشت از قربانی اسیدپاشی بود. در این خصوص روزنامه های شرق و اعتماد عکسی از این معاینه بر روی صفحه اول خود داشتند.

شرق تیتر زد: "معاینه قربانی اسیدپاشی توسط وزیر بهداشت"

روزنامه اعتماد نیز با چاپ عکسی از لحظه معاینه قربانی اسیدپاشی توسط وزیر بهداشت، از قول دختر قربانی اسیدپاشی نوشت: "چشمانم را به من بازگردانید"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "چشمانم را به من بازگردانید"

***

 

صدا و سیمای مورد نظر در دسترس نمی باشد

دیروز بازی دو تیم پدیده و استقلال که با نتیجه یک بر یک در مشهد به اتمام رسید، همچون بازی سه شنبه پرسپولیس و سایپا پخش مستقیم نشد. در همین خصوص خلاقانه ترین طرح جلد مربوط به روزنامه "استقلال" بود که طرحی نوستالوژیک داشت. در تیتر یک روزنامه استقلال می خوانیم: "فوتبال بی صدا، فوتبالا بی سیما"

روزنامه "استقلال"" در تیترهای دیگر خود می نویسد: "نوریسپانس توپیجینگ؛ صدا و سیمای مورد نظر در دسترس نمی باشد"

هر چند دیروز اکثر روزنامه های ورزشی به دلیل کیفیت پایین بازی پرسپولیس و سایپا تیترهای کنایه داری به محتوای اینکه "خوب شد پخش نشد و ... " داشتند، اما امروز روزنامه "خبر ورزشی" با بیان اینکه بازی پدیده و استقلال دو گل داشت، 3تیر دروازه و 2 درگیری؛ تیتر زد: "حیف شد پخش نشد!"

روزنامه "ایران" تیتر یک خود را به "مناقشه تلویزیون با فوتبالی ها" در این روزها اختصاص داد و "هفت صبح" هم در این خصوص نوشت: "منابع آگاه از پخش دوباره بازی ها در هفته آینده خبر می دهند"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین کشاورز IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    2 0
    اولاًبچه پولدار اونی است که از بابک خان زنجان شکایت کرده شاکی خصوصی (م خ )دوماً چرا قبلول نکنیم اسیدپاشی ها هدف داربوده
  • یوسف IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    دمه روزنامه استقلال گرم با این تیترش