قدس آنلاین-ایلام: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: برای جلوگیری از سوء تغذیه و فقرزدایی، غذای گرم در مهدهای کودک ایلام توزیع می شود.

جلوگیری از سوءتغذیه با توزیع غذای گرم در مهدهای کودک ایلام

نسرین شهبازی با بیان اینکه طرح تامین و توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک استان ایلام با هدف فقر زدایی و جلوگیری از سوء تغذیه کودکان در مناطق روستایی، محروم و حاشیه شهرها، ارتقای سطح سلامت این کودکان و رشد و تکامل یکپارچه در کودکان آغاز شده است، اظهار داشت: در استان ایلام 8 سال پیاپی است که در 220 روستامهد و مهدهای حاشیه شهرها و مناطق محروم غذای گرم توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح در طول هفته یک وعده غذای گرم بصورت رایگان در میان بچه های این مهدها توزیع می شود، افزود: بیش از 5 هزار و 700 کودک با سرانه 10 هزار ريال در این طرح تحت حمایت قرار گرفته و تامین یک وعده غذای گرم تا پایان سال در مهدهای مذکور ادامه خواهد یافت.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام اعتبار اختصاص یافته به این طرح را بیش از 5 میلیارد و 600 میلیون ریال از سوی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: وعده های غذایی پخش شده میان کودکان بر اساس برنامه غذایی شبکه بهداشت استان تنظیم و در این مهدها اجرا می شود.

گفتنی است در حال حاضر 11 هزار کودک ایلامی در بیش از 300 مهد کودک شهری و روستایی استان آموزش های پیش از ورود به مدرسه را فرا می گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.