قدس آنلاین- بناب: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از پرداخت بیش از 24 هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی و تخصیص 100 درصد اعتبارات عمرانی استان‌ها خبر داد و گفت: پرداخت یارانه‌ها استمرار پیدا می‌کند.

پرداخت بیش از 24 هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی/استمرار پرداخت یارانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین از بناب، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری شهرستان بناب  که استاندار آذربایجان شرقی هم در آن حضور داشت، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در اوایل سال گذشته، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات بحق مردم اصلاح این وضعیت بود.

وی با بیان این که مشکلات باید با منابع مالی حل شود، افزود: دولت در 14 ماه گذشته با مشکل کمبود منابع مواجه بوده و این واقعیت امروز کشور است.

نوبخت با اشاره به این که ریشه این محدودیت‌ها به تحریم برمی‌گردد، گفت: هدف دشمنان از تحریم‌ها فقط این نبود که مشکل اقتصادی ایجاد کنند، بلکه قصد داشتند در عرصه‌های جهانی چهره‌ای خشن از جمهوری اسلامی معرفی کنند.

وی با بیان این که در این شرایط اولین اقدام لازم، شکستن حلقه غیرانسانی و غیرقانونی و ظالمانه تحریم‌ها بود، افزود: کسی که می‌خواهد این کار را انجام دهد باید با منطق حرف بزند نه با درشت‌گویی.

نوبخت اضافه کرد: این بخشی از کار بود که دولت آغاز کرد و امروز در اثر این سیاست، طرف‌های مذاکره‌کننده ایران معتقدند که مشکلاتشان را باید با گفت‌وگو حل کنند.

سخنگوی دولت در ادامه به سیاست‌های اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: در این مدت تلاش کردیم ضمن اتخاذ سیاست‌های سنجیده، انضباط مالی ایجاد و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها را جبران کنیم.

وی با اشاره به این که در نیمه نخست سال 92 هیچ اعتباری برای طرح‌های عمرانی اختصاص داده نشد، افزود: در ماه‌های پایانی سال گذشته و در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع 24 هزار و 400 میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری شده است.

نوبخت همچنین از پرداخت 113 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی خبر داد، گفت: 60 درصد از این مبلغ سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل‌دار بود و با پرداخت این تسهیلات رشد سرمایه‌گذاری که در سال‌های گذشته منفی بود به مثبت 5.7 درصد رسید و 400 هزار نفر وارد بازار کار شدند.

وی با بیان این که سیاست‌های کنترل تورم نیز در این مدت ادامه داشت، افزود: البته کنترل تورم به معنی ارزان شدن نیست، بلکه مهار افزایش بی‌رویه قیمت‌هاست؛ ضمن این که دولت در بخش سلامت هزینه‌های مردم را کاهش داده است.

معاون رییس جمهور با بیان این که عملکرد اقتصادی دولت رضایت‌بخش بوده، افزود: تحولاتی که در این مدت روی داده نشان می‌دهد که جهت‌گیری دولت مثبت است و این سیاست‌ها تا اصلاح وضعیت اقتصادی ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت اعتبار طرح‌های استانی و همچنین پروژه‌هایی که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 93 به اتمام می‌رسند را صد درصد تخصیص خواهد داد.

نوبخت با اشاره به استمرار پرداخت یارانه نقدی، خاطرنشان کرد: علاوه بر این دولت دو سبد حمایت غذایی به اقشار کم‌درآمد ارایه کرده و همچنین از محل هدفمندی یارانه‌ها، پنج هزار و 727 میلیارد تومان به بخش تولید و چهار هزار و 800 میلیارد تومان به بخش سلامت پرداخت کرده است.

وی به طرح مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: دولت برای کارهای زیربنایی این طرح یک‌هزار میلیارد تومان تعهد کرده و علاوه بر آن پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات مسکن برای زوج‌های جوان و افراد کم‌درآمد تصویب شده است.

نوبخت اظهار داشت: همه این اقدامات نویدبخش تحول در بخش اقتصاد کشور است و اعضای دولت با تدبیر اداره امور کشور را به پیش می‌برند.

معاون رییس جمهور همچنین در خصوص مشکلات شهرستان بناب، گفت: دولت برای حل این مشکلات آماده است، البته سیاست ما این است که قبل از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام پروژه جدیدی شروع نشود.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه ضمن تشکر از حضور معاون رییس جمهور در شهرستان بناب، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه ویژه دولتمردان بتوانیم عنایت الهی و لطف و اعتماد مردم را با خدمت صادقانه پاسخ دهیم.

اسماعیل جبارزاده گفت: از محدودیت‌های دولت اطلاع داریم، اما با جدیت مسایل را پیگیری می‌کنیم و تلاش می‌کنیم انتظارات مردم را برآورده سازیم.

امام جمعه بناب هم در این جلسه با بیان این که خدمت به مردم نعمت بزرگی است، گفت: مسوولان باید از مردم مراقبت کنند، چرا که آنها مدیون مردم هستند و باید با کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی، رضایت مردم را جلب کنند.

حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی با اشاره به این که مشکلات عدیده‌ای در شهرستان بناب داریم، افزود: کمربندی بناب اولویت اول ماست که نبود آن مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و از دولت انتظار توجه ویژه به این موضوع را داریم.


 

تولید 20 درصد فولاد کشور در بناب/ صادرات 45 هزار تن محصولاتت کشاورزی از بناب به خارج

فرماندار بناب نیز با تشریح وضعیت اقتصادی و فرهنگی این شهرستان، اظهار داشت: در سال 92 و شش ماهه نخست سال 93، بیش از 45 هزار تن محصولات کشاورزی از این شهرستان صادر شده است.

ولی‌الله فرج‌الهی افزود: 450 واحد صنعتی بزرگ و کوچک در شهرستان بناب فعالیت دارند و 20 درصد فولاد کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به این که 85 پروژه عمرانی نیمه‌تمام با 12 میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان در حال اجراست، افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از هفت پروژه ملی این شهرستان از جمله انتقال آب زرینه‌رود به دشت بناب، استادیوم ورزشی، کانال‌های پایاب سد علویان، جاده نقده- بناب و فاضلاب شهر بناب در مجموع حدود 62 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرج‌الهی همچنین خواستار ایجاد ادارات میراث فرهنگی، استاندارد، غله، اوقاف، هواشناسی، انتقال خون و گمرک در شهرستان بناب شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز کمبود آب را جدی‌ترین مشکل این شهرستان ذکر کرد و خواستار توجه ویژه دولت به بحث تخصیص منابع آبی شد.

حجت‌الاسلام رضا باقری بنابی همچنین اختصاص بودجه مناسب برای احداث بیمارستان جدید بناب و کمربندی این شهر، اصلاح راه‌آهن بناب- تبریز و بازسازی مدارس فرسوده این شهرستان را از جمله خواسته‌های مردم بناب اعلام کرد.

شایان ذکر است معاون رییس جمهور در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهر، به مقام شامخ شهیدان انقلاب ادای احترام کرد.

وی همچنین با حضور در حوزه علمیه شهرستان بناب، ضمن بازدید از این حوزه، با امام جمعه و علمای این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد
.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.