رئیس دفتر رئیس جمهور مردم را موتور محرک اقتصاد کشور دانست و گفت: حضور مردم در کنار دولت در تسهیل و تحقق اقتصاد بسیار مهم است.

موتور محرک اقتصاد کشور مردم هستند/ توسعه صنعتی زنجان متوقف نمی شود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر،محمد نهاوندیان شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، به سفر رئیس جمهور به استان زنجان اشاره کرد و افزود: قبل از انجام سفر جلسات متعدد کارشناسی در مورد آن برگزار شده و در این راستا پیشنهاداتی در حوزه های مختلف ارائه شده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه برای توسعه استان تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و این تصمیمات با توجه به منابعی که در اختیار استان می باشد گرفته شده اشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور ، با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان مرکز آماد و بارانداز شمال غرب کشور انتخاب شده است گفت: در این راستا برای توسعه استان برنامه ریزی های خوبی انجام گرفته شده است که توسعه معدنی و صنعتی را به دنبال دارد.

نهاوندیان تاکید کرد: توسعه صنعتی و معدنی استان زنجان متوقف نمی‌شود و این توسعه با محوریت و قید زیست محیطی ادامه می‌یابد.

وی افزود: هر گونه فعالیت صنعتی در استان زنجان باید ثابت کند که ملاحظات زیست محیطی را رعایت می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور، فعالیت مجدد کارخانه سرب و روی را هم منوط به رعایت قید بسیار جدی زیست محیطی  عنوان کرد و گفت: این کار خانه باید مسائل زیست محیطی را رعایت کند.

نهاوندیان  از تعریف محور جدید توسعه استان زنجان به سمت اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد و گفت: بر اساس این تعریف زنجان تبدیل به قطب صنایع IT و الکترونیک می‌شود.

وی به اعتبارات تخصیص یافته به استان زنجان اشاره کرد و  گفت: این اعتبارات در سه بخش اعتبارات ملی استانی، کلان ملی و مجموع اعتبارات ورودی توسط بخش خصوصی اعم از فاینانس و تسهیلات بانکی است که هر کدام منابع اعتباری جداگانه‌ای را دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: نمایندگان مجلس این استان و امام جمعه و مسئولین همدلی لازم برای توسعه را دارند.

نهاوندیان تصریح کرد: این همدلی و همکاری مسئولین در جذب کار آفرینان برای تحقق برنامه های توسعه ای استان بسیار موثر است.

وی افزود:  الگوی توسعه‌ای دولت با حضور بخش خصوصی امکان پذیر است و در این میان دولت زمینه حقوقی و حمایت لازم از فعالیت‌ این بخش را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.