قدس آنلاین یزد - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره شيوع بيماري پوكي استخوان، گفت: بررسي‎‎ها نشان مي‏‏دهد یک سوم زنان در سنین 60 سالگی به پوکی استخوان مبتلا می‏‏شوند

یک سوم زنان در سنین 60 سالگی به پوکی استخوان مبتلا می‎‎شوند

به گزارش قدس آنلاین  ازیزد ، دکتر مسعود رحمانیان در سمینار منطقه‏‏ای پوکی استخوان كه در محل سالن همايش باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشكي يزد برگزار شد اظهار داشت : آمارها نشان می دهد 200 میلیون نفر از زنان جهان دچار پوکی استخوان هستند، به عبارتی یک سوم زنان در سنین 60 تا 70 سالگی به پوکی استخوان مبتلا می‏‏شوند و 25 درصد زنان در سن 50 سالگی حداقل یک بار شکستگی را تجربه کرده‏‏اند.

وی با اشاره به شیوع میزان این بیماری در سنین 50 سالگی، تصریح کرد: مدت بستری بیماران دارای شکستگی فمور( لگن) از مدت زمان بستری بیماران مبتلا به بیماری قلبی و عروقی بیشتر گزارش شده است و از طرفی این افراد بیشتر در معرض عفونت‏‏های بیمارستانی، آمبولی ریه و زخم بستر هستند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم با اشاره به میزان شیوع این بیماری در کشورمان، گفت: این بیماری در ایران به این صورت است که هرچه سن افراد افزایش پیدا می کند، شیوع بیشتری پیدا می‏‏کند.

وی افزود: میزان شیوع این بیماری با گذشت هر 10 سال، به صورت یک مرتبه سه برابر می‏‏شود و جالب‎‎تر این که شیوع این بیماری با سطح و سواد و میزان آگاهی افراد ارتباط مستقیم دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن اشاره به روش‏‏هاي پيشگيري از بروز پوكي استخوان، تاکید کرد: سابقه مصرف برخي داروها باعث بروز زودرس پوكی استخوان در فرد مي‏‏شود.

لازم به ذکر است؛ سمینار منطقه‏‏ای پوکی استخوان با حضور کارشناسانی از اراک، سمنان، اصفهان، کاشان و شهرکرد و سرپرستان شبکه‏‏های بهداشتی و درمانی استان یزد برگزار شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.